אהבה בלי סייגים
אהבה בלי סייגיםצילום: קובי גדעון, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים היום (רביעי) בטקס התפילה המרכזי לציון חג הסיגד של העדה האתיופית בישראל, שהתקיים בטיילת ארמון הנציב בירושלים.

הנשיא לחץ את ידיהם של נכבדי העדה בחום והודה להם על ההזמנה לפתוח את הטקס המיוחד.

"'ג'ינה ג'ינה איירוסלם', 'געגועים, געגועים לירושלים'. כך אנחנו שרים היום לירושלים בתפילות החג. והתפילות, תפילות עתיקות, נפלאות, ששמרתם ונצרתם ושיננתם לבניכם ולבנותיכם מדור לדור. תפילות של כיסופים וציפייה כל הדרך אל ירוסלם", פתח הנשיא את דבריו.

"הבאתם אתכם רוח של גבורה ואצילות, שעמדה במבחנים קשים לאורך המסע עמוס התלאות שעברתם, ובשנות הציפיה והכמיהה הארוכות. והבאתם אתכם גם אהבה עתיקה ועזה לציון, אהבה בלי סייגים", אמר הנשיא.

בהתייחסו לתופעות הזעדנות אמר ריבלין "לא לזה התגעגענו. אזרחי ישראל לא יתנו יד להפליה בין עור לעור ובין דם לדם. אנשים אחים אנחנו, ומי שיעז לערער על כך אין לו חלק בין שבטי ישראל".

הנשיא הדגיש את המאמצים הנעשים לשחרורו של אברה מנגיסטו ואת הקשר הטוב בין מדינת ישראל לאתיופיה: "במעמד זה אני מבקש להזכיר את אברה שגורלו הפך אותו לבן של כולנו ושחסרונו והדאגה לשלומו מעיבים על שמחת החג הזה כבר ארבע שנים ארוכות. השנה זכיתי להיות הנשיא הראשון המבקר באתיופיה. בביקורי שם ביקשתי גם מהנשיא ומראש הממשלה לפעול למען שחרורו של אברה, והבעתי את תקוותי שבזכות בני העדה החיים כאן בארץ יתהדקו ויתחזקו הקשרים בין המדינות".

"יש לפנינו עוד עשיה רבה אבל כמה טוב לדעת שכבר הגענו הביתה. שאנחנו כאן יחד, חולקים תקווה ישראלית משותפת, ודרך אחת, העולה אל ירושלים. חג סיגד שמח!", חתם הנשיא את דבריו.