התלמיד משועמם? ילחץ על כפתור...

יוזמות הפכו בתוך יומיים של מרתון טכנולוגי-חינוכי לאב טיפוס של מיכשור טכנולוגי חדשני שאולי יהפוך לדור הבא של כלי העזר החינוכיים.

שמעון כהן , כ"ט בחשון תשע"ט

לחצן. אילוסטרציה
לחצן. אילוסטרציה
צילום: ISTOCK

בחממה הטכנולוגית של MindCET (מיסודה של מט"ח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית) שבירוחם התקיים בימים האחרונים האקתון, מרתון מתכנתים, שכינס אליו אנשי חינוך מפתחים ומעצבים במגמה לפתח יחד מוצרי עזר לפיתוח למידה. במהלך יומיים של המרתון הוצגו פיתוחים שונים, אחד מהם זכה במקום הראשון.

על האירוע, התחרות, המוצרים והפיתוחים שפותחו באירוע ועל הזוכה שוחחנו עם המייקר צביקה מרקפלד, מי שהיה אחד מהיועצים והמדריכים בהאקתון: "האקתון זימן סוגים שונים של בעלי מומחיות, גם מתכנתים אבל לא רק. גם אנשי חינוך, יועצים מתחומים אחרים כמו פונקציונאליות ועוד. כל אחת מהקבוצות חשבה על רעיון כלשהו וכשנוצרה קבוצה התחילו לבנות את הרעיון".

במהלך היומיים של ההאקתון הפכו השותפים לאירוע את הרעיונות שלהם למעין מודל-אב ראשוני ליישומו של הרעיון, "הם יצרו טעימה מהרעיון". זאת כאשר "השאיפה היא להגיע למוצר עובד עם נאום מכירה קצר שבו מסבירים על היעילות והפתרון שהמוצר נותן". מרקפלד מציין כי בעוד ההאקתון המסוים הזה עסק בתחומי החינוך קיימים האקתונים מקבילים מתחומים שונים ומגוונים.



טוען....

בין המיזמים שמשכו את תשומת הלב באירוע היה מיזם למשחקי חצר מתמטיים, מיזם בו נבנו שלושה משחקי חצר כמו מטקות שמשלבים טכנולוגיות ורובוטיקה ובפועל מחברים בין פתרון תרגילים מתמטיים למשחק החצר עצמו.

כמו כן פתוח רעיון של חדר בריה דיגיטאלי-פיזי המופעל דרך הטלפון או הטאבלט המחויב לכרטיס חיצוני בעל יכולות חישה. במקום הראשון זכה רעיון המציב בפני כל תלמיד ארבעה כפתורים בהם הוא יכול לשקף את תחושותיו במהלך השיעור, וכך המורה יכול לזהות אם הוא לא הובן בחלק מהשיעור ולייצר הצבעות בכיתה.

"העניין בהאקתונים הוא סוג של השחזת גרזן. לא חשוב מה תזרוק עלינו, נפעיל כישורים כדי לייצר רעיון ופתרון חדש לבעיה", אומר מרקפלד המבהיר כי לא כל פיתוח נועד בהכרח להגיע להישג כלכלי בסופו.