טקס זיכרון במלאת 23 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז''ל נערך בסניף ''בני עקיבא'' באמסטרדם בהשתתפות בנו יובל רבין.

"כשאבי נבחר לתפקיד ראש הממשלה, אמר לי מנחם בגין, אז יו''ר האופוזיציה: 'אביך ואני חלוקים בדרכינו, אך לשנינו אותן מטרות' הייתי אז בן 19, ואני זוכר את זה עד היום. זה מה שאני לומד ממנו", סיפר יובל רבין בטקס. ״אנחנו עם אחד. נבנה ביחד את עתידנו״.

בטקס השתתף גם שגריר ישראל בהולנד אביב שיר-און, שדיבר על חשיבות הזיכרון כדי שרצח כזה לא יישנה בעתיד וסיפר על ההיכרות שלו עם רבין, ששימש לו בעבר, ומשמש לו בהווה, מורה דרך ומנהיג לדוגמה.

מארגן הטקס, פדיה הלפרין, שליח תנועת בני עקיבא העולמית ושל הסוכנות היהודית באמסטרדםסיפר את תולדות חייו של רבין, בהם נשזרה מסירותו למדינה ולעם.

״מי שראה את טובתה של מדינת ישראל תמיד לנגד עיניו, רצה בכל מאודו את הצלחת מדינתו והיה חלק פעיל ומשמעותי מתקומת עם ישראל בארצו, נרצח בידי אחד מעמינו״, אמר הלפרין.

בטקס השתתפו חברי תנועות הנוער בני עקיבא והצופים וכן בני נוער משתתפי משלחת ״שגרירים צעירים״. במהלך הטקס, שרו המשתתפים, בין היתר, את ״שיר לשלום״ ואת ״תמיד יחכו לך״, והוא נחתם בשירת ״התקווה״ משותפת.

רועי אביקסיס, מזכ״ל תנועת בני עקיבא העולמית, מציין כי ״אנו מלאי סיפוק על כך שהצלחנו ביום טעון כל כך להעביר מסר של פיוס, של אחדות ושל מאבק משותף בהקצנה ובהסתה״.