דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

סגן שר החוץ ושגריר ישראל בוושינגטון לשעבר, דני איילון, אומר כי תוצאות בחירות האמצע בארה"ב, מעידות על כך שטראמפ ניצב במקום טוב מאוד לקראת הבחירות לנשיאות.

"בסך הכל זו הצלחה גדולה לטראמפ. ההפסד בבית הנבחרים הוא ריטואל קבוע של כל נשיא מכהן. אובמה הפסיד הרבה יותר מושבים בבית הנבחרים כנשיא מכהן. המפלגה שמפסידה את הנשיאות היא בדרך כלל יותר רעבה ומפוחדת וקל להמריץ את המצביעים שלה. זה מה שקרה גם כאן", אומר איילון לערוץ 7.

לדבריו טראמפ הוכיח מיומנות פוליטית מהמעלה הראשונה. "הוא חיה פוליטית משוכללת והוא הבין שבית הנבחרים אבוד לו. הוא התרכז במועמדים לסנאט וכל המועמדים שהוא תמך בהם ניצחו. טראמפ הגדיל את הכוח שלו בסנאט וזה נותן לו לגיטימציה, לאחר שניסו לערער אותה".

איילון מעריך שההפסד בבית הנבחרים ישרת את טראמפ בבחירות לנשיאות ב-2020. "זה מה שנקרא הפוך על הפוך. כאשר אחד מבתי הקונגרס הוא לעומתי, זה אמנם מקשה על חקיקה והעברת תקציב, אבל לאחר מכן הנשיא המכהן יכול להאשים את הקונגרס באי מימוש הבטחות בחירות. הקונגרס גם כך פחות פופולארי מהבית הלבן ואם הדמוקרטים מתכוונים לעשות את המוות לטראמפ בבית הנבחרים - הם פשוט נותנים לי את מי להאשים".

ומה לגבי ישראל? דני איילון מעריך שישראל תמשיך להרוויח כל עוד טראמפ יכהן בבית הלבן. "קונגרס דמוקרטי לא משפיע על יחסי חוץ אלא רק על חקיקה פנימית. זה בכל מקרה הממשל הכי אוהד שהיה אי פעם לישראל והוא ימשיך להיות כזה".