משה גפני
משה גפניצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני שיגר אמש מסר מפויס לחברי הכנסת של אגודת ישראל, קרא להם להניח את המחלוקות בצד ולחזור לפעילות פרלמנטרית משותפת.

"אני מבקש להודיע בבמה המכובדת הזאת – לנו אין יותר מחלוקות. אם מישהו מנסה להצית מחלוקת בין אגודת ישראל לדגל התורה – זו טעות. יש לנו את חוק הגיוס. יש לנו חוקים נוספים שאנחנו צריכים להתמודד יחד עם אגודת ישראל ועם דגל התורה. אין מחלוקות בינינו", אמר גפני במהלך חגיגת הניצחון של 'דגל' שהתקיימה במלון 'ניר עציון'.

בדבריו גינה את בחורי הישיבות שרקדו עם קריאות שמחה להפסד אגודת ישראל בירושלים. "לא יכול להיות ריקודים של בחורים ששמחים על זה שהצליחו לפגוע במישהו אחר. אנחנו מחונכים על ציות לגדולי התורה, אנחנו מחונכים על ציות לאדמו"רים, שמורים לחסידיהם כיצד לנהוג. אנחנו חיים יחד. אנחנו מתכוונים להמשיך לחיות יחד. אין לנו יכולת אחרת".

"אנחנו קוראים לאחינו באגודת ישראל בכל מקום ומקום, גם בירושלים וגם במקומות אחרים, אנחנו חיים יחד, אין לנו ברירה, התשתית שעליה חינכו אותנו – הציות לרבנים, הציות לאדמו"רים – אף אחד לא יקח את זה מאיתנו, גם יח"צנים שרוצים ללבות אש כדי להרוויח משהו", הוסיף.

"אנחנו בבמה המכובדת הזו שהערב הזה הפכה להיות הבמה המרכזית של דגל התורה – אנחנו קוראים מפה לשלום. גם בחיפה אנחנו קוראים לשלום! אנחנו רוצים להיות יחד, כל הציבור".