תלמידים, אילוסטרציה
תלמידים, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

מי צודק, משרד החינוך או הורי הוד השרון? בקהילה הדתית בהוד השרון זועמים על החמ"ד ומשרד החינוך בשל החלטתם שלא לאשר את פתיחתה של חטיבת הביניים בבית הספר ממ"ד שילה.

בצוות בית הספר מספרים לערוץ 7 כי לאחר שנים מרובות בהן לא היתה מסגרת דתית אחרי גיל היסודי הוחלט לפתוח חטיבה דתית בהוד השרון. לדברי הצוות, העירייה שהתנגדה בשנים האחרונות תמכה במהלך ואף התחייבה לסייע אך ראשי החמ"ד בלמו את המהלך.

"אין בהוד השרון חטיבה דתית והדבר גורם להרבה מהתלמידים שנמנים על משפחות מסורתיות ודתיות לבחור באופציה הקלה והנוחה שקרובה לבית ולצערנו מתרחקים מדרך התורה והמצוות בבתי הספר הממלכתיים", מספר אחד המורים.

השנה נפתחה כיתה ז', ללא אישור החמ"ד ומשרד החינוך, "מדובר בכיתה קטנה שכרגע מונה עשרה תלמידים (חצי מתוכם היו נרשמים לחילונים אם לא הייתה האופציה הנוכחית) אבל זה הקטן גדול יהיה ואם תפתח אופציה דתית בעזרת השם הדבר גם יגרום לעוד משפחות דתיות לעבור לעיר. כרגע יש משפחות שעוזבות את העיר בגלל שאין מוסדות מתאימים בעיר", מספר אחד המורים.

"אני מתקשה להבין מדוע הרבנים ראשי החמ"ד לא רואים בדבר פיקוח נפש של ממש ופוטנציאל משמעותי בעבור עתידה הדתית של הוד השרון. פנינו כבר לכל הגורמים במשרד החינוך ונתקלנו בסירוב מטעמים טכניים". השבוע הגיע אנשי הפיקוח של משרד החינוך ולאחר חודשיים של לימודים - הורו לסגור את המקום ולפזר את התלמידים.

במשרד החינוך אומרים בתגובה כי "מדובר בכיתה לא תקנית שלא קיבלה את אישור המשרד לפתיחתה. אשר לפתיחתו של בית ספר ביישוב, יצויין כי מספר התלמידים ביישוב אינו מאפשר פתיחתו של מוסד חינוכי".

גורם במשרד החינוך הסביר בשיחה עם ערוץ 7, "לא נכון לפתוח מוסד בהוד השרון משתי סיבות: הראשונה, אנחנו דבקים במודל של כיתות א-ו ושל ז-י"ב ולא מעוניינים בשבירה של המודל הזה. השנייה היא מספר התלמידים, מדובר בסך הכל בעשרה תלמידים. כדי לפתוח מוסד שיש לו עתיד צריך לפחות שתי כיתות. כאן מדובר בחצי כיתה בלבד".