חוגגים ביחד
חוגגים ביחדצילום: דודי זימברקנופף

סטודנטים במרכז האקדמי לב השתתפו השבוע בחגיגות חג הסיגד במרכז האקדמי, ושמעו מכלי ראשון את סיפור עלייתו של עדי יונס, בן העדה ורכז התוכנית לשילוב בני העדה האתיופית במרכז האקדמי לב.

במהלך הערב, התלמידים לבשו את הלבוש המסורתי של עולי אתיופיה, טעמו מן המאכלים העדתיים, שרו, רקדו יחד ושמעו את סיפור העלייה של יונס על אתגרי העלייה שלו בשנות ה-80 במסגרת מבצע משה.

טמסגן מתקו, סטודנט שנה ג' בחוג לתעשייה וניהול במרכז האקדמי לב התרגש כאשר גם חבריו שאינם בני העדה האתיופית הצטרפו וחגגו יחד את החג: "ריגש אותי מאוד שציינו את החג בצורה כל כך מרוממת. חג הסיגד הוא יום של אחדות וכמיהה לציון היא ארץ ישראל. זה בדיוק מה שעשינו כשציינו את החג יחד, בני העדה האתיופית ושאר התלמידים כאן במרכז האקדמי לב, כאן בירושלים. אלפי שנים ההורים שלנו התפללו לשוב לארץ ישראל ואנחנו זכינו לכך".

ראש מחלקת תרבות באגודת הסטודנטים, שימי מוזס, אמר "זכינו לפתוח מסורת חדשה שבה חוגגים כאן אצלנו יחד חג שהוא כולו ארץ ישראל וכולו אומר ציונות. יש לנו כישראלים 'ותיקים' כביכול, הרבה מה ללמוד מבני העדה האתיופית מהי גבורה ומהי מוכנות לצעוד קילומטרים רבים ברגל כדי להתקרב לארץ ישראל. טעמנו ממאכלי העדה המסורתיים, לבשנו בגדים ייחודיים כמנהג העדה ובעיקר – הכרנו עוד יותר מקרוב את חברינו לספסל הלימודים, בני העדה האתיופית".

במרכז האקדמי לב מפעילים מזה 19 שנים תכנית ייחודית לשילוב בני העדה האתיופית בהשכלה הגבוהה. הסטודנטים המשתתפים בתוכנית מקבלים מלגות שונות וסיוע בכל המעטפת, הן הלימודית והן תמיכה כספית כדי שיוכלו להצליח ולהפוך למנהיגים בקהילה שיובילו את בני העדה קדימה. כאשר הם מצליחים בלימודים הם חוזרים עם מסר משמעותי הביתה, מסר שעובר לחברים ולאחים ומראה שניתן להצליח לרכוש תואר אקדמי איכותי ולהשתלב בצורה איכותית בשוק התעסוקה.