מישל אובמה
מישל אובמהצילום: רויטרס

גילויים חדשים מספרה החדש של מישל אובמה, Becoming, מסעירים את ארצות הברית.

הגברת הראשונה לשעבר חושפת בספרה כי שתי בנותיה מאליה (20) וסאשה (17), נולדו כתוצאה מהפריה חוץ־גופית. מישל חושפת גם כי עברה הפלה טבעית, ושהיא וברק נאלצו להיעזר בטיפולים כדי להרות.

"הרגשתי כישלון כי לא ידעתי עד כמה הפלות נפוצות. הרגשתי אבודה ולבד", מתארת מישל אובמה בספרה שציטוטים ממנו פורסמו בסוכנות AP. "נאלצתי להישאר לבד בבית ולהזריק לעצמי את זריקות ההפריה".

מישל וברק חושפים לראשונה קשיים שחוו בזוגיות, אחרי שברק נבחר כציר בבית־הנבחרים באילינוי. "הטיפול (הזוגי - ר.ה.) עזר לנו לפתור מחלוקות. אני רוצה שזוגות צעירים המתמודדים עם קשיים בנישואים יידעו שמישל וברק אובמה, שיש להם נישואים נהדרים, עובדים על הנישואים שלהם ומבקשים עזרה כשנזקקים לה", כתבה.

הספר כולל ביקורת חריפה כלפי הנשיא המכהן דונלד טראמפ. בין היתר מספרת מישל אובמה כי לעולם לא תסלח לו על הפצת התיאורייה לפיה בעלה ברק לא נולד בארצות הברית.

עוד טוענת מישל אובמה כי הנשיא טראמפ הוא שונא זרים, כלשונה. "כל התנהלות שלו הייתה משוגעת ומרושעת. הוא לא עשה כמעט כל מאמץ להסתיר את שנאת הזרים שלו''.

"כל העניין היה מסוכן. טראמפ חיפש בכוונה לשלהב כל מיני משוגעים. מה אם מישהו מעורער בנפשו ונשק טעון היה מחליט להגיע לוושינגטון בשל דבריו של טראמפ? מה אם האיש הזה היה מחליט לפגוע בבנות שלי?

''דונלד טראמפ, עם השקרים הבוטים וחוסר האחריות שלו סיכן את הבנות שלי, ועל זה לעולם לא אסלח לו", כתבה מישל אובמה.