אזרחים בשווייץ נגד ה-BDSלב העולם

"ביישוב ברקן, לידי ביתי, יש מקום שבו יהודים וערבים עובדים יחד, עם זכויות לכולם. אך במקום שמהלך כזה יביא שלום, הוא הביא מלחמה ודם. איבדנו שני אנשים יקרים, הורים לילדים, שנרצחו ע"י מחבל ערבי בברקן".

בזמן הטיסה לשווייץ, נודע לרום על הפיגוע בברקן, והוא החליט לשלב את סיפור הפיגוע בהרצאה שנתן.

"אני מראים להם את האמיתות הפשוטות: הם רואים ערבים - נשים, גברים וילדים מתהלכים, עובדים ומשחקים בלי חשש, כמו שחיים נורמליים צריכים להיראות. מנגד, הילדים שלנו נוסעים לבית הספר ברכבים ממוגני ירי והגברים צריכים לשאת נשק".

רום ממשיך ומתאר לקהל את המציאות עימה מתמודדים תושבי יו"ש מידי יום. בין השאר מציג להם בהרצאתו את השלטים שנתלו לאחר הסכם אוסלו בכניסה לאזורים מסויימים ביו"ש, עליהם נכתב באדום ש"ליהודים אסור להיכנס מחשש לחייהם": "לראשונה הם רואים שההפרה האמיתית של זכיות אדם אכן מתרחשת – רק בכיוון ההפוך".

המשתתפים הרבים שגודשים את אולמות ההרצאות של רום לא נשארים אדישים. רנה, אחד המשתתפים בכנס האחרון בשווייץ, סיפר, "אני מתנגד לארגוני ה- BDS – הם קוראים לישראל 'סרטן' וקוראים להשמדתה. בנוסף, להחרים את ישראל זו צביעות! ארגוני ה- BDS צריכים להשקיע את האנרגיות שלהם בלהפסיק את שנאתם של הפלסטינים. צריך להראות לעולם איך הכספים הרבים שמוזרמים לפלסטינים משמשים לטרור וחינוך לטרור".

בריגי'ט, אזרחית משווייץ שהשתתפה גם היא בכנס, ציינה, "תנועת BDS מבוססת על שקרים. הניסיון להחרים את ישראל הוא אותו הנרטיב הישן, בו ניסו לפגוע בעם היהודי. הדרך הנכונה להילחם בתופעה הזו היא להסביר לעולם. רק לאחרונה ארגון ה- BDS בשווייץ התנגד לנסיעתם של סטודנטים מאוניברסיטאות בשווייץ לישראל, בנוגע ללימודים על מלחמת העולם השנייה, בטענה שבתוכנית לא כלול חומר לימודי על ה'פלסטינים'. החובה שלנו כרגע היא להביא את המידע הזה שיש לארגון לב העולם לכמה שיותר צעירים שייחשפו לו וידעו את האמת. אני אפילו מוכנה לשלם את העלות של זה מהכסף שלי".