5 טיפים שיעזרו לכם בכתיבת סטטוסים והגדלת החשיפה שלכם

אחת הדרכים הכי טובות להגיע לכמה שיותר אנשים היא לדבר על נושא שרלוונטי לכמה שיותר אנשים

בשיתוף 'הפטרייה' , ג' בכסלו תשע"ט

טיפים לכתיבת סטטוסים ברשת
טיפים לכתיבת סטטוסים ברשת
צילום: אייסטוק
בעידן הרשתות החברתיות כבר לא צריך להיות גוף מדיה ענקי ומתוקצב על מנת להעביר את המסר שלכם לעשרות אלפי אנשים.
כל מה שאתם צריכים זה חיבור לאינטרנט וכמות עוקבים שיעבירו את המסר שלכם הלאה באמצעות לייקים, שיתופים ועוד.

אחת הדרכים ליצירת קהל עוקבים בצורה אורגנית היא פרסום עקבי של סטטוסים מצחיקים, מרגשים ואקטואלים אשר יוצרים אינטרקציה גבוהה עם העוקבים שלכם שעוזרים לכם לייצר חשיפה גדולה לפרופיל האישי שלכם, אותו אתם רוצים לקדם.

ישנם כמה עקרונות משותפים לאנשים שכותבים סטטוסים שיוצרים מעורבות גבוהה של גולשים. במאמר הזה נפרוס בפניכם כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם לעלות על הנוסחה לסטטוס מנצח. חשוב להדגיש שמדובר בשיטות אורגניות, אין שום צורך להשקיע בהן כסף לקידום התוכן שלכם ובעצם רק לייצר תוכן על פי שיטה ותבנית מסוימת שמיד נפרט.

ברומא התנהג כרומאי

לכל פלטפורמה ורשת חברתית יש את החוקים, הקהלים והאלגוריתם שמייחדים אותה, לכן אתם תצטרכו להבין בכל מקום בו אתם פועלים את חוקי המשחק של אותה רשת חברתית, צריך לדעת אל מי אנחנו מדברים בעצם ומה עובד הכי טוב בכל מקום.

לדוגמה קהל הגולשים שנמצא באינסטגרם ממש לא דומה לקהל הגולשים שמבלה את עיקר זמנו בפייסבוק. באינסטגרם הגולשים יהיו יותר צעירים מאשר בפייסבוק ולכן גם תחומי העניין שלהם יהיו שונים. צריך לקחת את זה בחשבון ולייצר את התוכן שלכם בהתאם למקום בו אתם מתכוונים לפרסם אותו.

בנוסף חשוב לדעת מה הן השעות הטובות ביותר לפרסום סטטוסים בכל פלטפורמה, הכוונה היא באיזו שעה יש את החשיפה המקסימלית והכי הרבה תנועת גולשים. בשעות הללו יהיה מומלץ לפרסם את התוכן שלכם.

כמו כן עליכם ללמוד איזה סוג תוכן עובד הכי טוב ברשת החברתית שאתם נמצאים בה. לדוגמה אם אנחנו מדברים שוב על פייסבוק יש כמה צורות שאתם יכולים לפרסם סטטוסים שם: טקסט, תמונה, טקסט+תמונה, הוספת לינק לסטטוס שלכם ועוד. כל אחת מהדרכים הללו יכולה להשפיע דרמטית על החשיפה שאתם תקבלו לתוכן שפרסמתם ופועל יוצא גם על כמות הלייקים והשיתופים שהפרסום יקבל.

תחפשו טרנדים ותרכבו עליהם בלי בושה

אחת הדרכים הכי טובות להגיע לכמה שיותר אנשים היא לדבר על נושא שרלוונטי לכמה שיותר אנשים. לכן עליכם לחפש נושא שרלוונטי למעגל מאוד גדול של אנשים וליצור סביבו סטטוס, ביקורת, פרודיה או מה שמתחשק לכם. לדוגמה אתם יכולים לכתוב סטטוס על סרט או תוכנית טלוויזיה שכולם מדברים עליה (האח הגדול, הישרדות, משחקי השף, משחקי הכס וכו').

חשוב מאוד להיות אקטואליים, לא להתחיל פתאום לדבר על תכנית טלוויזיה שהעונה שלה ירדה לפני חודשיים אלא להתעסק במשהו טרי שקורה עכשיו וכולם מדברים עליו. זה כמובן לא חייב להיות בהכרח קשור לטלוויזיה אפשר לחשוב על דברים נוספים כמו פוליטיקה, מוזיקה, ספורט ועוד.

דרך טובה להשיג רעיונות לסטטוסים טרנדיים ואקטואליים היא באמצעות האתרים הגדולים במדינה כמו וואלה, מאקו, ynet וכו'. פשוט היכנסו לעמוד הבית שלהם ותראו מה הם הנושאים החמים ביותר בשבוע האחרון וככה תוכלו לחשוב על רעיונות נהדרים.

תבניות של סטטוסים שחוזרות על עצמן

אם תבחנו עשרות ומאות סטטוסים שמגיעים לקהל גדול של גולשים ומייצרים הרבה אינטרקציה אתם תבינו שיש מכנה משותף לחלק לא מבוטל מהם. הכוונה היא תבניות שחוזרות על עצמן בדרכים שונות. לדוגמה סטטוסים שמדברים על חברות/חברים אמיתיים "חבר אמיתי זה מישהו ש.... "

סטטוסים כאלה תמיד ידברו אל מעגל רחב של אנשים ויגרמו להם להתחבר (בהנחה שלא כתבתם משהו ממש ממש הזוי) אם תנסו את זה תגלו שזה יכול להביא לכם הרבה תגובות ותיוגים שיעזרו משמעותית להצלחת הסטטוס שלכם.

אם נראה לכם שעליתם על תבנית שכזאת פשוט תכתבו אותה בשורת החיפוש של פייסבוק ותגלו המון סטטוסים דומים שאנשים בנו על התבנית הזאת.

תלמדו מה עובד אצל המתחרים שלכם

אם אתם מרגישים תקועים ואתם לא מצליחים להבין מה אתם עושים לא בסדר, נסו לבדוק מה עובד טוב אצל "מתחרים" שלכם, מה סוד הקסם שלהם, מה הם עושים על מנת לייצר סטטוס מצחיק ומוצלח שגורף אלפי לייקים ותגובות.

תשאלו את עצמכם האם הם מדברים על נושא ספציפי כל הזמן, האם הם מפרסמים בשעות מסוימות, האם הם מוחקים פרסומים שלא עובדים להם וכו'. ברגע שתשימו אותם מתחת לזכוכית מגדלת תוכלו להבין הרבה דברים שאנשים אחרים לא שמים לב אליהם.

לא לפחד לעשות ניסויים!

הטיפ האחרון ואולי הכי חשוב שאנחנו יכולים לתת לכם הוא לא לחשוש לצאת מאזור הנוחות שלכם, לפעמים צריך לעשות ניסיונות כדי להבין מה עובד הכי טוב על הקהל שלכם ומה מייצר את האינטרקציה הכי טובה.

מרבית האנשים רגילים לעשות את אותו הדבר ולא אוהבים לנסות דברים חדשים שהם לא מכירים. שום דבר לא יקרה אם העוקבים שלכם יגלו שיש לכם צדדים נוספים מעבר לפרסום תמונות של אוכל, אם כבר זה יגרום להם לגלות אתכם מחדש ואפילו להיקשר אליכם יותר.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il