רוב הקניות בחג מתבצעות דרך המכשיר הסלולרי
רוב הקניות בחג מתבצעות דרך המכשיר הסלולריצילום: iStock

בימינו, יום הרווקים הסיניים מרגיש כמו מסורת עתיקת שנים.

ה"חג" כולל מופעים ופסטיבלי ענק המשלבים בידור עם המון שופינג המסתכם בסופו של יום בהכנסות של מאות מיליארדי דולרים.

אבל למרות ההרגשה, יום הרווקים הוא מסורת חדישה שהומצאה בסך הכל לפני כעשרים שנה על ידי לא פחות מאשר ארבעה סטודנטים אלמונים.

לפי התיאוריה המקובלת, ארבעה סטודנטים מאוניברסיטת נאנג'ינג החליטו יום אחד שעליהם לצאת משגרת החיים האפרורית של הרווקות ולנסות ליצור יום של חוויות ואירועים לרווקים. המארגנים החליטו שה11.11 הוא היום המתאים מכיוון שהוא כולל ארבעה פעמים את הספרה אחת- ספרת הרווק הבודד. לאחר מספר שנים של חגיגות מוצלחות באוניברסיטה, החג תפס תאוצה והתפשט לשאר האוניברסיטאות בסין ומשם לשאר המדינה.

אופיו של היום השתנה מאוד בעשר השנים האחרונות עם פיתוח המסחר האינטרנטי ובתוכו כמובן אתר הקניות הסיני המוביל Aliexpress.

האתר, לקח את יום הרווקים ברצינות תהומית ומציע מבצעי ענק מיוחדים לטובת החג. למעלה מחצי מהעסקאות המתבצעות ביום הרווקים הסיניים מתרחשות באתר והרווחים בהתאם. בשנה החולפת לדוגמא, הרוויח האתר 25 מיליארד דולר ב24 השעות של החג, דבר שהיווה 11 אחוזים מכלל הרכישות באינטרנט באותה השנה.

השנה נשבר שיא חדש, ובעלי החברה הרוויחו למעלה ממיליארד דולר לאחר פחות מ2 דקות מפתיחת יום הרווקים, ולאחר קצת יותר משעה צמחו הרווחים ל10 מיליארד. חשוב לזכור שעקב הגבלת הילודה בסין, קיים פער עצום בין מספר הבנים למספר הבנות באוכלוסייה דבר הגורם לרווקים להפוך לקבוצת קניה משמעותית שגם לא מהססת להוציא כספים רבים על קניות. קבוצת עלי באבא, חברת העל של האתר, הודיעה שהשנה חגיגות יום הרווקים יוארכו לראשונה לשנתיים, וככל הנראה הדבר לא מפריע למכירות לצמוח.

ומה עם כלה לרווקים? את זה חג השופינג העולמי עדיין לא מספק.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!