נתניהו ורעייתו עולים למטוס
נתניהו ורעייתו עולים למטוסצילום: אבי אוחיון לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויתר על המשך ביקורו בצרפת לאור ההסלמה בדרום ונחת הבוקר (שני) חזרה בישראל.

"נוכח האירועים הביטחוניים בדרום, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקצר את ביקורו בפריז וישוב הלילה לישראל", נמסר מטעם לשכתו.

נתניהו היה אמור לשוב מפורום השלום בפריז רק הלילה ותיכנן לקיים עוד מפגשים מדיניים בפורום. אחרי שערך במהלך הערב התייעצויות עם בכירי מערכת הביטחון ועם שר הביטחון אביגדור ליברמן, החליט ראש הממשלה כי נוכחותו בישראל נדרשת והורה לצוותו להתכונן לחזרה מוקדמת. בשל כך, ייתכן מאוד ששרי הקבינט יתכנסו כבר הבוקר לישיבה שלא מן המניין בעקבות האירועים בעזה.

מפריז, שלח ראש הממשלה הוראה לכל השרים בקבינט לבל יתראיינו בעקבות ההתחממות בגבול הדרום.

נזכיר כי מוקדם יותר, במסיבת עיתונאים שכינס, התייחס ראש הממשלה גם להתמודדות ישראל עם המצב בעזה. "אני פועל כדי להשיב את השקט לתושבי עוטף עזה וגם לשמור מפני קריסה הומניטרית בעזה. זה מה שקבע הקבינט".

לגבי העברת הכספים ששלחה קטאר לחמאס אמר ראש הממשלה, "אמור להיות פיקוח מסויים על הכסף ואני מקווה שהמנגנון הזה ישתפר. הדבר שאנחנו עושים הוא לאפשר חידוש של תנאים שהיו קיימים לפני כן, ואני עושה כל מה שאפשר כדי להימנע ממלחמה מיותרת".

"מה שמערער את היציבות הוא לא השינוי במאזן ההרתעה אלא שינוי במציאות בתוככי רצועת עזה. אני פועל על ידי ביצור הכוח הצבאי והפעלתו בצורה הנכונה. אני לא חושש ממלחמות אבל לא שש אליהן", הוסיף נתניהו.

הוא ציין עוד, "אני חושב שיש תקופת רגיעה ואם היא לא תימשך נפעיל כוח מירבי. היינו קרובים כפסע להפעלת כוח מירבי בתקופה האחרונה, אך חמאס הבין את זה והייתה שם התפכחות".