זירת האירוע בעזה, הבוקר
זירת האירוע בעזה, הבוקרצילום: רויטרס

סא"ל מ', בן 41, שנפל בפעולה שהסתבכה ברצועת עזה, הותיר במותו אישה ושני ילדים. הוא יובא למנוחות בשעה 15:00 ביישובו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו בפריז ושב הבוקר לישראל. עם שובו פרסם הודעת תנחומים, "אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ' ז"ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא"ל מ', למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה יכנס בהמשך היום התייעצות בקריה. שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הבוקר דיון הערכת מצב נוסף בקריה בתל אביב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, בכירים בשב"כ ובמערכת הביטחון. צה"ל תגבר את כוחותיו ואף העביר עוד מיירטים לסוללות כיפת ברזל.

"צה"ל תגבר את כוחותיו בפיקוד הדרום וערוך להפעלת כוח רב אם יידרש", נמסר בעקבות הערכת מצב שקיימו הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וראש השב"כ נדב ארגמן בהשתתפות בכירי צה"ל ושירות הביטחון הכללי.

הרמטכ"ל אמר כי "כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. אני מצדיע לכוחות. צה"ל חייב לסגן-אלוף מ' יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה"ל הפצוע".

בעקבות המצב הביטחוני - ‏בוטלו ישיבות סיעות הליכוד, הבית היהודי ויש עתיד שנועדו להיום. יש עתיד גם הסירו הצעת אי אמון בממשלה.