משפחת עטר
משפחת עטרבאדיבות המשפחה

מי שהשתתף בסיום כתיבת ספר התורה לע"נ משפחת עטר, זכה להתעלות רוחנית של תורה ואחדות ישראל בזכות משפחת עטר המעטירה והיקרה.

זה התחיל כך, בדרך לאזכרה ביום השביעי לאבל, קיבל הרב ויצן, רבה של פסגות, טלפון משלוחיו של הרב שמואל דוד פרידמן, חסיד סאטמער מבורו פארק ניו יורק. הרב פרידמן קרא על האסון הנורא בעיתון. כל הכותרות דיברו על תוצאות הבחירות בכל אתר ואתר, ובשתי שורות הוזכרה התאונה בכביש 90 בה נספתה משפחת עטר, יריב שושי וששת ילדיהם.

הלב היהודי, המלא באהבת ישראל, הזדעזע מהשרפה אשר שרף ה', והחליט לעשות מעשה ולהכניס ס"ת לעילוי נשמת בני המשפחה. בתיאום עם ברוך פינחסוב איש פסגות ועם בית שר התורה הרב חיים קנייבסקי, נפגשו היום בני משפחת עטר, אנשי פסגות, אברכי כולל הדיינות שביישוב וילדי היישוב, עם גדול הדור הליטאי ועם הרב פרידמן, להשלמת ספר התורה בבני ברק בביתו של הרב קנייבסקי.

הרב קנייבסקי בירך את היישוב פסגות, והשיב שאסון כזה הוא ודאי כפרה על הכלל ישראל, ואין אנו יודעים חשבונות שמיים. מביתו של הרב עברה החבורה לסעודת מצווה משותפת לרגל הכנסת ספר התורה בהשתתפות הרה"ג שרגא שטיינמן, בנו של מנהיג הציבור הליטאי הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל, וחתנו של הרב קנייבסקי. הרב שטיינמן סיפר שאביו חשש מיום הבחירות. מהמחלוקת מהפירוד ומלשון הרע שכרוך בהן. פעמים שהציבור צריך כפרה ביום זה ודווקא משפחה תמימה שכזו עולה לכפר על ישראל.

בסעודה המיוחדת שארגן הרב פרידמן ישבו זה לצד זה הרב שטיינמן הליטאי, הרב פרידמן החסיד מבורו פארק והדיין הרב דוד בר שלטון מכולל פסגות. היה בה חיבור טבעי ואמיתי בין לבבות יהודיים מקהילות שונות, עליו דברו כולם. הייתה בה אהבת ישראל אמיתית, החוצה מחנות והגדרות. כל הדוברים הדגישו את הקשר המיוחד בין הנשמה של כל אחד מישראל לתורה, ובין כל אחד מישראל לרעהו.

משפחת עטר היקרה, האוהבת והקדושה, זיכתה אותנו לסעודה מיוחדת, שהרגשנו שהיא תיקון גדול של אהבת חינם. המשתתפים בה חשו התעלות רוחנית של אהבה ואחווה והתפללו מתוך כך לבניין בית המקדש במהרה בימינו.

ספר התורה הוכנס לבית המדרש מאורי אור ברובע ז' באשדוד ברוב עם, וחיבר קהילות בישראל.

אחרי האסון הטרגי שפקד את היישוב פסגות, עלייתה בסערה השמימה של משפחת עטר ז"ל, תושבי היישוב בהנהגתו של הרב שלמה יוסף ויצן המרא דאתרא קיבלו על עצמם להקים מרכז לחיזוק המשפחה בפסגות. במרכז יקבלו תושבי בנימין והסביבה הדרכה רוחנית, תרבותית ומקצועית על ערכי היסוד של המשפחה, על הקשר בין איש לאשתו ובין הורים לילדיהם.

יה"ר שיהיו הדברים לעילוי נשמתם של בני משפחת עטר האהובים, יה"ר שנמשיך להתעלות ולקדש שם שמים, ולמלא את החלל, בחיי משפחת עטר.