מיקרוגל
מיקרוגלצילום: אייסטוק

תנור מיקרוגל הוא ללא ספק אחד ממכשירי החשמל הבולטים והשכיחים ביותר שקיימים בימינו. מה שהחל כמכשיר בסיסי שמפעיל קרינה אלקטרומגנטית לצורך חימום או בישול מזון הפך לחלק בלתי נפרד מהמטבח שלנו, בעיקר על רקע קצב החיים המודרני והתכונות המתקדמות שהוא מציע.

זהו מכשיר יעיל, בטוח ופשוט לתפעול ובעזרת שימוש במתכונים הנכונים אפשר גם להפיק ממנו ארוחות בעלות ערך קולינרי גבוה.

הנה למשל הצעות ל-3 ארוחות כשרות שאפשר להכין במיקרוגל:

1. אורז לבן

מנת המיקרוגל הקלאסית היא לדעת רבים אורז לבן. במקום לחמם מים בסיר ולבזבז זמן, אפשר פשוט למצוא את הקערה המתאימה עם המכסה ולארגן חומרי גלם מתאימים. לאחר מכן מערבבים יחד 1 כוס אורז בסמטי הודי או כל סוג אחר שהילדים שלכם אוהבים, 3 כפות שמן וכמובן מלח ופלפל. מוסיפים עוד 2 כוסות מים שרתחו ומערבבים היטב.

לבסוף, מבשלים את האורז כ-10-120 דקות לפי עוצמת המיקרוגל ומוציאים כאשר הנוזלים התאדו לגמרי. אם יש ספק, ניתן להכניס את הקערה ל-5 דקות נוספות ולנסות שוב. רגע לפני ההגשה מערבבים הכל יחד ומגישים חם וטעים.

2. ריזוטו

מעדיפים ארוחה בסגנון איטלקי? בשבילכם המציאו את המתכון של ריזוטו דלורית במיקרוגל. הרכיבים הם 2 כפות חמאה, בצל קצוץ, 2 שיני שום טחונות, כוס אורז ארבוריו, 2 כוסות של ציר ירקות, חצי כוס יין לבן, 1 דלורית ללא קליפה, 5-6 עלי מרווה וגבינת פרמז'ן לקישוט.

קודם לוקחים 4 קערות ומכניסים חצי כף חמאה וכפית בצל לכל אחת. מכניסים למיקרוגל למשך 25-30 שניות על חום גבוה, מערבבים את התערובת ומחממים שוב למשך 60 שניות. לאחר מכן מוסיפים לכל קערה קצת שום, רבע כוס אורז ו-2 כפות ציר ירקות. מכסים בכלי מתאים וחממים בעוצמה בינונית ל-2 דקות. עם סיום החימום מערבבים שוב את הרכיבים, מוסיפים עוד קצת ציר ירקות לפי הטעם ומחזירים ל-2 דקות חימום.

לבסוף, מוסיפים 1-2 כפות יין לכל קערה יחד עם קוביות הדלורית, מכסים ומחממים בפעם האחרונה ל-2 דקות על עוצמה בינונית לפני שמוצאים ומגרדים מעל את הפרמז'ן.

3. ביצה קשה

אפשר גם להכין תוספת של ביצה קשה לכל ארוחה במיקרוגל. הדגש היחיד הוא על שימוש בקערה בטיחותית שבה 4 ביצים, מים וחצי כוס מלח.

מכניסים את הקערה למיקרוגל לחימום של 10 דקות ומניחים על השיש לצינון. מעבירים את הביצים לקערה גדולה עם מים קרים, משהים אותן שם לכמה דקות, מקלפים ומגישים עם או בלי מנה עיקרית.