זירת האירוע בעזה, הבוקר
זירת האירוע בעזה, הבוקרצילום: רויטרס

אלפי בני משפחה וחברים ליוו אחר הצהריים (שני) למנוחות את סא"ל מ', שנהרג אמש במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

בין המלווים גם בכירים בצה"ל ונשיא המדינה ראובן ריבלין שהגיע לחלוק כבוד אחרון לסא"ל מ'.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שהשתתף בהלוויה ספד לו, "אבל כבד ירד על מדינת ישראל הבוקר. מ', מטובי מפקדיה ומגיניה של הארץ הזו, כבר לא ישוב".

"מ׳ חי חיי גבורה ועוז, בהם רב הנסתר על הגלוי. על מעשיו לא ניתן להרחיב ואת פעולותיו לא נוכל לפאר כמו שוודאי היינו רוצים, אך תוצאותיהם ניצבות מולנו בגאון, בדמות חיי אדם של רבים מאזרחי ישראל", הוסיף בנט.

"מ' יירשם בדברי הימים כאחד מגיבורי ישראל הגדולים, לצדם של יוני נתניהו, רועי קליין ז״ל ושאר גדולי וגיבורי העם שלנו. בחייו, במידותיו ובמותו. מפקד נועז, שלא היסס לסכן את חייו במבצע מורכב ביותר".

שר החינוך בנט פנה לאשתו וילדיו של מ' ואמר, "טרם נכתבו המילים על מנת להביע בפניכם את תנחומינו. אך דעו, כי אבא היה גיבור ישראל שבמותו ציווה חיים לרבים אחרים. השכול האישי שלכם הוא פצע מדמם בלב האומה כולה. יהי זכרו ברוך".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, הנמצא בשעה זו בהערכת מצב בקריה בתל אביב עם ראש הממשלה ושר הביטחון, סיפר הבוקר על הפעולה בה נפל סא"ל מ'. "כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה".

"אני מצדיע לכוחות", הוסיף איזנקוט. "צה"ל חייב לסגן-אלוף מ' יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה"ל הפצוע".