עבודות משתלמות ללא תואר
עבודות משתלמות ללא תוארistock

כל אימא פולניה חולמת שהבן או הבת שלה יעשו תואר כדי שיוכלו לעבוד בעבודה משתלמת. אך דווקא בימינו התואר אינו מבטיח תלוש משכורת נאה.

לעומת זאת, ישנם מקצועות שאינם דורשים תואר, ועדיין אפשר להרוויח מהם לא רע בכלל. למעשה, יש הבוחרים לרכוש מקצוע תחילה, לעבוד ולצבור ניסיון ורק לאחר מכן ללמוד לתואר, ואחרים מתחילים להרוויח כסף מבלי שיצטרכו להשקיע 3 או 4 שנים בחייהם לטובת הגשת עבודות סמינר וכתיבת מבחנים. כך או כך, אם יש לימודים המאפשרים לכם (ובעיקר לכן) להתחיל להשתכר בכבוד ללא תואר, הלוא הם לימודי איפור.

לימודי איפור – למי זה מתאים

לימודי איפור מתאימים בעיקר לנשים הרואות את עצמן בתעשיית היופי. נשים אלה בעלות חוש אסתטי מולד, ולכן הן לא יצאו מהבית מבלי לבדוק קודם שהן מאופרות טיפ טופ. במקרים רבים אין צורך בידע קודם או בתנאים מקדימים כדי להתקבל לקורס איפור, אם כי ישנם מקרים שבהם כוללים לימודי האיפור אוריינטציה אמנותית יותר.

מה לומדים בקורס?

קורס איפור נועד להכשיר את הלומדות להיות מאפרות מקצועיות. לאורך הקורס מתאמנות המתלמדות אחת על השנייה ורוכשות מיומנויות חשובות לקראת הדרך המקצועית שלהן. כמו כן, התלמידות נחשפות למגוון רחב של נושאי לימוד בתחום מקצועות היופי דוגמת עיצוב גבות, קומבינציות באיפור, המורפולוגיה של הפנים, תיחום שפתיים ועיצובן, איפור מעושן, התאמת האיפור לעור צעיר או בוגר, איפור יום, איפור כלות ומלוות של כלות ועוד.

מה עושים אחרי הקורס?

בסיום לימודי איפור משתלבות הבוגרות במגוון רחב של מקומות תעסוקה: איפור כלות בסלון כלות, איפור במהלך צילום לטלוויזיה או צילומי סטילס, איפור לפרסומות, איפור למגישי חדשות או לשחקני תיאטרון ועוד. המאפרות המקצועיות יכולות להשתלב בעבודה כעצמאיות או כשכירות במסגרת מכוני יופי וקוסמטיקה.

השכר עולה עם הניסיון

כאמור, לימודי איפור יכולים להיות לימודים משתלמים ביותר גם ללא הצורך ללמוד לתואר. מאפרות שכירות ובלתי מנוסות, העובדות במסגרת מכון יופי, משתכרות בין 6,000 ל-8,000 שקלים בחודש בתור התחלה. לאחר שהן צוברות ניסיון תעסוקתי ומגיעות לרמת איפור גבוהה מאוד, הן יכולות לגבות בין 250 ל-1,000 שקלים עבור שעת איפור אחת.

5 טיפים למאפרת המתחילה

בין אם כבר נרשמת ללימודי האיפור ואת מתרגשת לקראת הלימודים המרתקים שמחכים לך ובין אם את עדיין מתלבטת, קבלי כמה טיפים שיעזרו לך להתאפר נכון (ולאפר גם אחרות):

  • לבחור את המייקאפ – כפי שאת בוודאי יודעת, המייקאפ הוא הבסיס לכל איפור. הסוד הוא להתאים את צבע המייקאפ לעור. בעיקרון, הגוון של המייקאפ צריך להשתלב עם הגוון הטבעי של העור. לאחר מכן, חשוב למרוח נכון את המייקאפ – מניחים אותו על כל הפנים ומתחת לסנטר, אך לא כולל הצוואר.
  • סומק עדין – יש נשים שמפריזות בכמויות הסומק שהן מניחות על הלחיים. עודף סומק יוצר מראה בלתי טבעי, ולכן כדאי לבחור בסומק מעט עדין.
  • לא מוותרות על מסקרה – גם אם אינך מעוניינת לאפר את העיניים, אין זה אומר שאת צריכה לוותר על הנחת המסקרה. המסקרה מדגישה את יופיין של העיניים וגורמת להן להיראות בולטות יותר.
  • שימוש באביזרים מתאימים – האביזרים שבאמצעותם את מניחה את האיפור חשובים לא פחות מהחומרים שבהם את משתמשת. לפיכך, כדאי להקפיד על מברשת מייקאפ וספוגית איכותיות.
  • הסירי את האיפור לפני השינה – זה אמנם נשמע מובן מאליו, אך נשים רבות אינן מקפידות להסיר את כל שאריות האיפור לפני שהן מניחות את הראש על הכרית. חשוב להסיר את האיפור למען הטיפוח של העור.

אלה רק כמה מבין הטיפים שישמשו אותך במסגרת הקורס. ככל שתתקדמי בלימודים, כן תלמדי לעומק את רזי המקצוע.