מגוחך. אלקין
מגוחך. אלקיןצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

השר לענייני ירושלים, מורשת והסביבה, זאב אלקין, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, קובע כי ראש הממשלה והליכוד מעוניינים בהשלמת הקדנציה במועדה, קרי בעוד שנה ואין כל עילה אמתית להקדמת הבחירות.

את הדברים אומר אלקין בראיון ל'העולם הבוקר' ב'קשת'. לדבריו על הממשלה לטפל באתגרים שלא יקפיאו את עצמם למהלך תקופה של מערכת בחירות, כחצי שנה, ואחד האתגרים הללו הוא ההתרחשויות בסוריה.

"הממשלה הזו כיהנה עם 61 חברי כנסת וגם העבירה תקציב, והיא יכולה להמשיך ולתפקד", אומר השר אלקין המציין כי גם את חוק הגיוס ניתן להעביר, בעיקר לנוכח תמיכתם עד כה של לפיד וליברמן בחוק, תמיכה שהוא מקווה שלא תשתנה רק בשל המעבר של ליברמן לאופוזיציה.

"אם רוצים ללכת לבחירות כי זה נוח למישהו אז שיקחו על זה אחריות", אומר אלקין ותוהה מה המסר שמבקש ליברמן להעביר לבוחריו כאשר הוא מתפטר ועם זאת מצהיר שיצטרף רק לממשלת ימין, כלומר ישוב וינסה להשתלב בממשלתו הבאה של נתניהו ואופציית ראשו ממשלה של גבאי או לפיד אינה קיימת.

"תהיה אותה ממשלה עם אותו ראש ממשלה והוא אומר שיתמודד על אותו תפקיד של שר ביטחון כדי להתפטר מאוחר יותר כדי להרשים מישהו", אומר אלקין וקובע: "זה מגוחך".