ליברמן מתפטר
ליברמן מתפטרצילום: יונתן זינדל פלאש 90

סקר של מכון 'מדגם' שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 2 מעלה כי לו הבחירות היו נערכות היום מפלגת הליכוד, היתה נחלשת ומקבלת 29 מנדטים.

מפלגת יש עתיד זוכה על פי הסקר ב-18 מנדטים, הרשימה המשותַפת ב-12, המחנה הציוני ב-11 וגם הבית היהודי מקבלת 11 מנדטים.

מהנתונים עולה עוד כי מפלגת כולנו משיגה 8 מנדטים, ישראל ביתנו מתחזקת ל-7, יהדות התורה מקבלת גם כן 7, ש"ס מתחזקת ל-6, מרצ משיגה 6 מנדטים ומפלגתה של אורלי לוי אבקסיס זוכה ב-5 מנדטים.

בסקר הועלתה גם השאלה כיצד היו מצביעים הנשאלים אם מפלגה בראשות בני גנץ היתה מתמודדת בבחירות. על פי הנתונים במצב כזה הליכוד זוכה ל-24 מנדטים, מפלגתו של בני גנץ ב-15, יש עתיד ב-13 והרשימה המשותפת מקבלת 12 מנדטים.

הבית היהודי, אם גנץ מתמודד מקבלת 10 מנדטים, המחנה הציוני 8, גם כולנו זוכה ב-8 מנדטים בתרחיש זה, ישראל ביתנו ב-7, יהדות התורה ב-7, ש"ס ב-6, מרצ ב-5 ומפלגתה של אורלי לוי אבקסיס מקבלת 5 מנדטים.

משתתפי הסקר נשאלו גם כיצד הם מרוצים מהתנהלות בכירי המדינה ומערכת הביטחון לנוכח ההסלמה בדרום.

74% מהנשאלים ענו שאינם מרוצים מהתנהלות ראש הממשלה נתניהו מול 17% שענו כי הם מרוצים. 69% אמרו כי הם אינם מרוצים מתפקוד שר הביטחון ו-19% הביעו שביעות רצון.

בסקר שפורסם בחדשות כאן ענו 64% כי ישראל היתה צריכה להמשיך את התקיפות בעדה ורק 21% תמכו בהפסקת אש עם חמאס. עוד על פי הנתונים בסקר זה 49% מהנשאלים חשבו שחמאס ניצח בסבב האחרון בעזה, רק 14% אמרו שישראל ניצחה ו-15% חשבו ששני הצדדים יצאו מהמערכה בשיוויון.