כהן ודגן
כהן ודגןלשכת השר

לאחר הפיגוע הברקן ולמרות נסיונות החרם של ה BDS וארגוני החרם. הורחב איזור תעשייה שח"ק, איזור התעשייה הצפוני של השומרון ושטחו יגדל ב 25%.

הדבר התאפשר לאחר שבאישור משרד הכלכלה הוקצבו 3.5 מליון שקלים לשדרוג המט"ש במקום.

שר הכלכלה אלי כהן אמר: "התנופה הכלכלית באזורי התעשייה ביו"ש נמצאת בעיצומה ותמשיך כך הודות למגוון הטבות להם זכאים עסקים באזור לרבות הקצאת קרקעות ומענקי הקמה ממשרד הכלכלה והתעשייה".

"הרחבת אזור התעשייה נדרשת על רקע הביקושים, משלימה את תנופת הבניה למגורים ומחזקת את היציבות הביטחונית ביו"ש", הוסיף.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר, "הכלכלה היא אחד המנועים המשמעותיים והחשובים בהתפתחותו של כל איזור. ההרחבה של איזור תעשייה שח"ק בעת הזו היא תשובה ניצחת לארגוני ה BDS, והגופים בארץ ובעולם המנסים לפגוע באיזורי התעשייה ביו"ש. בזמן שהם מקללים אנחנו נמשיך לברך, להאיר ולגדול. אנחנו נמשיך לפעול מול שר הכלכלה וכל הגורמים הרלוונטים לפיתוח וחיזוק איזורי התעשייה בשומרון"

פארק התעשיות שח"ק משתרע על שטח כולל של כ - 203 דונם משווקים, ומעסיק כ-950 עובדות ועובדים. כעת נוספו 47 דונם לאיזור התעשייה לבניית מפעלים נוספים. כולם כבר שווקו. איזור התעשייה שח"ק הוא בעל ביקוש רב, בשל קרבתו לערים עפולה וחדרה. הביקושים הגבוהים הביאו את מנהלי איזור התעשייה לקדם שינוי ייעוד בשיתוף עם משרד הכלכלה. של שטחים ציבוריים פתוחים להעברתם לייעוד: תעשייה.

באיזור התעשייה פועלות חברות מובילות במשק ביניהן כאלו הפועלות בעולם כולו. בין השאר בחודש האחרון זכה מפעל AST מאיזור תעשייה שח"ק במכרז התפלת המים של מלטה וקודם לכן במכרז ההתפלה של סינגפור.

הפארק פועל תוך שמירה על איכות הסביבה והתעשייה בו עומדת בתקנים על מנת לא לזהם את האוויר או הקרקע. בראש פארק התעשייה עומדת מנהלת אשר פועלת אל מול היזמים וגופים שונים והמטרה היא להמשיך בפיתוח הפארק.