ננזפה. דינה זילבר
ננזפה. דינה זילברצילום: יח"צ פורום קהלת

היועמ"ש מנדלבליט סיים את הבירור שערך בעיניין התבטאויותיה של המשנה ליועמ"ש זילבר בועדת החינוך של הכנסת בשבוע שעבר, והבוקר שיגר לזילבר מכתב בו הוא נוזף בה.

במכתבו פירט מנדלבליט את הליך הבירור וציין כי ההתבטאות שנאמרה בוועדה חמורה במיוחד לנוכח העובדה שזילבר שוחחה עמו ארוכות טרם הופעתה בוועדה.

"התבטאות מעין זו שנאמרה על ידך בסופו של יום לא עלתה כלל ולא נרמזה בשיח הארוך שנוהל בינינו, ואילו עלתה - לא היתה מאושרת על ידי", כתב מנדלבליט לזילבר.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

בסיום המכתב כתב לזילבר, "החלטתי להעיר לך בעקבות התבטאותך אותה אני רואה בחומרה. שכן זו חרגה, לעמדתי, באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי ליועץ משפטי בשירות הציבורי".

עם זאת, מנדלבליט הבהיר כי הוא איננו מקבל את עמדתה של שרת המשפטים איילת שקד לפיה זילבר איננה רשאית להופיע בכנסת מטעם הממשלה.

"למותר לציין כי במסגרת תפקידך כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה תמשיכי לייצגני בכל מקום בו הדבר יידרש, לרבות בכנסת ובממשלה", כתב מנדלבליט לזילבר.

עם זאת הבהיר מנדלבליט לזילבר, "הגעתך לדיונים בכנסת או בממשלה תתואם עמי כמקובל, ולצד זאת בתקופה הקרובה עלייך לתאם עמי מראש את העמדות שבכוונתך להציג שם בשמי".

זילבר כועסת