השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי שוחח עם העיתונאי ניסים משעל והסביר את דבריו בגלי צה"ל שעוררו סערה.

"אני לא מעריך שהחמאס חשב שנכנענו לטרור, עובדה שהוא התחנן בהרבה מאוד ערוצים, ועם מתווכחים רבים שנחדל מהמכות שהטחנו בהם. אם הוא היה חושב שידו על העליונה הוא היה ניצב איתן, אבל הוא היה על הגחון, וביקש להפסיק".

עוד הוסיף הנגבי, "תחושת הביטחון של תושבי הדרום ספגה מכה קשה על רקע של 7 חודשים קשים, אחרי טרור האש, הבלונים והעפיפונים".

כשאמר ניסים משעל שהוא מאשים את הממשלה על כך שלא העניקה הגנה ראויה לתושבי הדרום ופישלה בנושא הביטחון, אמר לו הנגבי "זו דעתך, בוודאי שהממשלה לא פישלה. אנחנו נמצאים בעימות מתמשך לאורך 70 שנה, ויש תקופות שבהם העיניים שלך מרוכזות במקום אחד, ויש תקופות בהם נסתכל למקום אחר. בחודשים האחרונים העיניים שלנו היו מרוכזות בנעשה באזור הדרום, 250 מחבלים נהרגו על הגדר, מדינת ישראל משקיעה מיליארדים בכדי להתמודד עם המכשול התת קרקעי, שנועד בכדי להעניק תחושת ביטחון לתושבי עוטף עזה".

"תושבי הדרום מרגישים שהמענה שהממשלה בחרה בו איננו מספק. התחושה הזו לכשעצמה היא עובדה, ואי אפשר להתווכח איתה. הם היו רוצים לראות את צה"ל נכנס לחאן יונס, ולרפיח, ולעזה, וכותש, ומרסק, ומפוצץ את האויב".

"זה לא מה שאתה היית רוצה?", שאל ניסים משעל, והשר צחי הנגבי אמר שלכל דבר יש מחיר, "בוודאי שהייתי רוצה לראות את זה אם הייתי חושב שתג המחיר כדאי".

"כפי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול אנחנו נמצאים בנקודת מבחן, המערכה לא תמה, ואנחנו ערוכים להמשך. אני אשתמש בלשון הכי רזה שאני יכול ואומר שאם המתקפה על הדרום תימשך אני מניח שהתושבים בדרום יהיו מרוצים. העדפנו, בעת הזו, להגיע לרגיעה שהיא נמנעת מתשלום המחירים שנכפים עלינו במערכה כוללת. כשאני שולח חיילים למות אני רוצה שהם, הוריהם, ויקיריהם ידעו שעשינו כל מאמץ למצות כל חלופה אחרת לפני שהם נשלחים אל פני הסכנה. זה לא מבצע, זה לא טיול, זו מלחמה. עם מאות אלפים אנשים חמושים עד צוואר שמוכנים למות כי אין להם מה להפסיד".

בהמשך הריאיון נשאל הנגבי על התבטאותו לגבי ירי הטילים על הדרום, ואמר שהמון אנשים נפגעו מדבריו, ולכן בחר להתנצל, "הציפייה שלהם מהמנהיגים שלהם היא שיגנו עליהם, ולא שיעניקו פרשנויות על המצב, וינתחו את הסיטואציה לכיוון כזה או לכיוון אחר. לפעמים עדיף להיות חכם, ולא צודק, ואני מרגיש שהכאבתי לאנשים שאין שום עילה להכאיב להם, רק לעזור להם".

כנשאל השר הנגבי מה דעתו על דברי אביגדור ליברמן שמאשים את רה"מ נתניהו כי הוא ברח מאחריות, אמר הנגבי שהוא לא יתווכח עם שר הביטחון, "אנחנו ידידים למעלה מ־30 שנה, והייתי מאוד רוצה שהוא יישאר בתפקידו", הודה הנגבי, "חשוב שאביגדור ליברמן יאבק על עמדותיו".

לסיום התעניין משעל האם לדעתו אנחנו עומדים לקראת מערכת בחירות. הנגבי השיב "אנחנו צריכים לסכם עם ראשי הקואליציה מה המועד שנראה להם סביר. יש שיקולים לכאן, ולכאן. בין אם יהיה או לא יהיה תקופת כהונתה של הממשלה הזו לא תהיה ארוכה".