פעילות צה"ל בכפר שוויכה שבו התגורר המחבל
פעילות צה"ל בכפר שוויכה שבו התגורר המחבלצילום: דובר צה"ל

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד אמו ואחיו של המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן בחודש שעבר, בו נרצחו זיו חג'בי וקים יחזקאל-לבנגרונד הי"ד.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירה של אי מניעת עבירה. מכתבי האישום עולה כי אמו של הנאשם ידעה שיש בידיו של המחבל נשק וכי הוא מתאמן בו.

כמו כן, המחבל ציין בפניה כשבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע.

בנוסף, לאח מיוחסת עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט בגין כך שניסה לאחר הפיגוע להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם.

כתבי אישום אלו מצטרפים לכתבי אישום נוספים בפרשה נגד מעורבים אחרים שלא מנעו את הפיגוע. עם הגשת כתבי האישום ביקשה התביעה הצבאית את הארכת מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים.

ח''כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי מעורבות משפחת המחבל מוכיחה שניתן להרוס את בית המחבל כולו ולא רק חלק ממנו. ''שופטי העליון שפסקו שלא להרוס בית משפחת המחבל משוויכה אינם מוסריים שגורמים להרתעה הישראלית להישחק וחס ושלום לנפגעים נוספים.

''כעת, עם כתב האישום נגד אמו ואחיו של המחבל שידעו ולא מנעו, הוכח כי לבני משפחתו זיקה ישירה לפיגוע ואין מניעה להרוס את בית המחבל כולו. זה צו ההרתעה להצלת חיים'', הדגיש יוגב.

צעדת הלפידים לזכר נרצחי ברקן

כזכור, בשבוע שעבר הוציא בג"ץ צו ארעי המקפיא את בית הריסת המחבל אשרף נעאלווה, שרצח את קים לבנגרונד וזיו חג'בי ז"ל. בג''ץ קבע כי על המדינה להשיב בתוך עשרה ימים לעתירה שהוגשה נגד הריסת הבית.

צו ההריסה שעליו חתם אלוף פיקוד המרכז נדב פדן מתייחס רק לקומת המרתף ולקומת הקרקע של המבנה, שבהן התגורר המחבל. הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה.