הריקודים בטיסהיהודה שלזינגר, ישראל היום

זעם בטיסת אל על שיצאה ביום חמישי באיחור מניו יורק לישראל בשל מזג האוויר הסוער בשדה התעופה קנדי.

בכלי התקשורת דווח כי הנוסעים החרדים השתוללו בטיסה זאת לאחר שלטענתם צוות הטיסה הבטיח להם כי יספיקו להגיע לישראל בזמן ולא לחלל את השבת.

בדיווחים נאמר כי לאחר כשש שעות טיסה, וכשהיה ברור כי המטוס לא ינחת בזמן בישראל, החלו החרדים להתפרע במטוס, לצעוק על הדיילים, לקלל אותם, ואף להרים עליהם יד, "תוך שינה עמוקה אני שומע צעקות 'שקרנים, רמאים', וידיים מונפות ומרביצות לדיילות שפורצות בבכי. הוחלט לנחות באתונה ולשחרר את שומרי השבת לקידוש", סיפר בפייסבוק אחד הנוסעים.

מנגד העיתונאי יהודה שליזנגר מהעיתון "ישראל היום" שהיה על הטיסה סיפר כי הסיבה האמיתית לאיחור בטיסה היא שהדיילות יצאו מאוחר וצריך לחכות להן. "הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים 'הדיילות כבר פה', 'כבר יוצאים', 'אנחנו ראשונים בתור', 'נוסעים בנתיב המהיר' , 'הפשרה ונוסעים'. שלוש שעות במטוס, המון שקרים. נוסעים שביקשו לרדת סורבו, והקברניט הבטיח חד משמעית- 'מגיעים שעה-חצי שעה לפני שבת'.

יהודה שלזינגר (ישראל היום) בשדה התעופה באתונהבאדיבות המצלם

שעתיים לפני הנחיתה מודיע הקברניט על תכנון חדש את הדתיים מורידים באתונה, החילונים ימשיכו. ההתקוממות הייתה משני הצדדים, חרדים וחילונים. שיקרו לנו. במצח נחושה ובלי להתבלבל.

אף נוסע לא הרביץ. לא איים. לא פרץ לתא הטייס. ביקשו תשובות. הגיוני. דייל נהג באלימות וחטף לי את הטלפון כשצילמתי. כעונש קולקטיבי החליטו לא לתת שירות".

נציין כי בסופו של דבר נוסעי אל על בטיסה - שאינם שומרי שבת, המתינו בטרמינל באתונה למטוס של חברת ישראייר מתל אביב, ולאחר שלוש שעות המתנה בשדה התעופה באתונה המריאו שוב והגיעו לנמל התעופה בן גוריון.

בטיסה נוספת שיצאה במקביל מניו יורק והתעכבה גם כן בשל מזג האוויר אירע מקרה דומה. לאחר שהוחלט כי המטוס ינחת ברומא מאותה הסיבה התברר כי ישנה אישה במצב רפואי קשה שהיתה צריכה להגיע לישראל. לאחר התייעצות עם רב החברה והראשון לציון הרב יצחק יוסף אושר לטיסה בשל פיקוח נפש להמשיך בטיסה לתל אביב.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "מזג אוויר קיצוני בניו יורק גרם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות של חברות תעופה, לרבות טיסות אל על שיצאו בחמישי בערב ארצה. על אף ביטולי הטיסות הרבים הצלחנו להוציא את טיסה 002 מניו יורק למען נוסעינו, תוך נחיתת ביניים באתונה. אל על דאגה לטיסת המשך לישראל באותו היום עבור הנוסעים".

"כמו כן, נוסעים אשר העדיפו להישאר באתונה בשבת טופלו על ידי נציגי החברה ואל על דואגת להשיבם ארצה בצאת השבת. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו, אולם כאמור העדפנו להוציא הטיסה מניו יורק באותו היום לטובת לקוחותינו. יודגש כי החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".