חוסר אחריות. יעלון
חוסר אחריות. יעלוןצילום: רויטרס

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, התייחס הבוקר (שני) להצהרת נתניהו אמש בה קרא לשותפותיו הקואליציוניות לגלות אחריות ולא לפרוש מהממשלה.

"הפוך נתניהו, הפוך: אחריות לאומית זה לפרק את הממשלה שמפרקת את המדינה וללכת לבחירות", אמר יעלון.

לדבריו, "לשאת את שם הביטחון לשווא, כשהביטחון מופקר ולמכור לציבור סיפורים, התלהמויות וספינים בשביל הישרדות פוליטית - זה חוסר אחריות! זה חוסר מנהיגות! הגיע הזמן לתקווה מאחדת לישראל, הגיע הזמן למנהיגות אחרת!".

אמש מסר נתניהו הצהרה לתקשורת במהלכה אמר, "אנחנו נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר ובתקופה כזאת - לא מפילים ממשלה".

"בתקופה כזאת, לא הולכים לבחירות. זה חוסר אחריות. יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות. אנחנו בעיצומה של המערכה ובאמצע המערכה לא נוטשים ולא משחקים בפוליטיקה", הצהיר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף, "ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה וביטחון המדינה הוא גם מעבר לשיקולים אישיים. לכן אתם רואים את המאמץ שאני עושה בימים האחרונים. אני עושה כל מאמץ למנוע בחירות מוקדמות. אמרתי לכולם אל תפילו את הממשלה בעיתוי ביטחוני רגיש זה. אמרתי שלא יחזרו על הטעות של גורמים מהממשלה שב-1992 הפילו ממשלת ליכוד והביאו ממשלה שהביאה עלינו את אוסלו. אמרתי להם שאסור לחזור על הטעות ב-1999 שהפילו ממשלה והביאו אינתיפאדה".

"אני מקווה שכל השותפים יגלו אחריות ולא יפילו את הממשלה. אני מאמין שצריך להמשיך יחד למען מדינת ישראל ולמען ביטחון ישראל", סיכם נתניהו את דבריו.