בנט: "מסירים את כל דרישותינו הפוליטיות"

שר החינוך נפתלי בנט התבטא בחריפות נגד הפרקליט הצבאי הראשי האלוף שרון אפק ואמר הבוקר (שני) כי חיילי צה''ל חוששים מהפרקליט הצבאי הראשי יותר ממנהיג החמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר.

בעקבות דברי בנט, היועמ''ש אביחי מנדלבליט אמר כי ''הפרקליטות הצבאית בראשותו של הפצ"ר אלוף שרון אפק, פועלת ללא לאות על מנת להעמיד לרשות צה"ל את המעטפת המשפטית הדרושה להפעלת עוצמתו הצבאית בכדי להכריע את אויבנו, תוך עמידה בהוראות הדין. היועץ המשפטי לממשלה מגבה באופן מלא את מלאכתם החשובה״.

הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט אמר בתגובה לדברי בנט כי הוא ''גאה בלוחמי צה״ל שעומדים על משמרתם, פועלים בנחישות ובמחויבות רבה בכל גזרות הלחימה ומגנים על תושבי מדינת ישראל.

''הפרקליטות הצבאית היא חלק מעוצמתו של צה״ל ומסייעת לו כתף אל כתף עם המפקדים והלוחמים לממש את יעודו המבצעי ולנצח במלחמה. האלוף שרון אפק ממלא תפקידו במקצועיות ובהצטיינות שזוכה להערכה בצה״ל ומחוצה לו. יש להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי", הוסיף איזנקוט.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) חיזק את דבריו של בנט ואמר ''המשקולות ששמים המשפטנים על רגלי הלוחמים והמפקדים הם מסכנים חיים! נוהל הקש בגג, ביטול נוהל שכן, ועוד, מסכנים את חיי לוחמינו כדי לא לפגוע באוכלוסיית האויב. זה חלק לא מבוטל מהסירוס של צה"ל".