חברת הכנסת סתיו שפיר
חברת הכנסת סתיו שפירצילום: הלל מאיר/TPS

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבדוק האם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את ראש המועצה לביטחון לאומי לשוחח עם הרב חיים דרוקמן כדי להשאיר את "הבית היהודי" בקואליציה.

בפנייתה לאביחי מנדלבליט כתבה ח"כ שפיר "אבקשך לפתוח בבדיקת התנהלותו של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, אשר לפי הפרסומים דרש מעובד מדינה הנושא בתפקיד רגיש ביטחונית ואסטרטגית לפקוד את ביתו של אדם שאיננו מכהן באף משרה רשמית, וזאת על מנת לסייע בסגירת הסכם פוליטי".

שפיר מתייחסת לחשיפת עמית סגל וחברת החדשות ומוסיפה "אם אכן הורה ראש הממשלה לבכיר שביועצים הביטחוניים לממשלה למלא משימה שהינה פוליטית בעיקרה, תוך ערבוב מסוכן בין צרכים ביטחוניים לאינטרסים הפוליטיים של ראש הממשלה, מדובר בביזוי מערכת הביטחון ותפקידם של אנשי המקצוע".

"רק השבוע הזהיר ראש הממשלה בנאומו לציבור בדבר הצורך לנתק בין הביטחון לפוליטיקה - אך מסתבר שממש בו זמנית לדברים שנאמרו, הוא פעל לכאורה באופן הפוך, אשר מהווה פגיעה חמורה בכללי המנהל התקין, בשירות הציבורי ובמיוחד באינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".

שפיר סיימה את מכתבה בבקשה לבחון את הנושא בדחיפות "מתוך דאגה לביטחון ישראל, ובעיקר בתקופה זו כאשר בידיו של אדם אחד מרוכז יותר כח מאי פעם - אבקשך לקיים בדיקה מיידית של התנהלות ראש הממשלה בנושא".