אורחי הכנס בטרקלין שגאל
אורחי הכנס בטרקלין שגאלצילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

במשכן הכנסת נפתח הבוקר (שלישי) כנס האיגוד הבין פרלמנטרי (IPU) המונה 176 מדינות ומתקיים בישראל לראשונה.

הכנס עוסק בנושאי חדשנות, בעקבות בקשה מפורשת של האיגוד שנומקה בכך שישראל נחשבת מובילה עולמית בתחום.

מאה אורחים, בהם נשיאת הארגון, יושבי ראש וחברי פרלמנט הגיעו לטרקלין שגאל במשכן, והתקבלו על ידי יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ.

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר לאורחים כי "היחסים בין הפרלמנטים מתהדקים. חרף הקידמה וההתפתחויות הטכנולוגיות, אתגרים רבים עוד לפנינו: מחלות שחוזרות ומתפרצות, התחממות גלובלית, שינויי אקלים ועוד. ההתמודדות צריכה להיות גם באמצעות טכנולוגיה חדשנית, ולישראל יש הרבה להציע בתחום".

נשיאת ה-IPU, גבריאלה קוובאס, הוסיפה כי קיימת חשיבות עצומה בשימוש בחדשנות. "אנחנו כאן כי אכפת לנו. עלינו לחפש פתרונות והזדמנויות עבור הדור הצעיר. בזכות החדשנות, תוך 10 שנים ייווצרו מקצועות חדשים ול-60 מיליון איש ברחבי העולם יהיו מקומות חדשים. נשמח להיעזר במומחיות הישראלית בטכנולוגיה וחדשנות".

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, ציין כי "הכנסת מקיימת הלכה למעשה מטרות שה-IPU והעולם כולו הציבו, ובהן המוטו: 'אף אחד לא נותר מאחור'. בין היתר, הכנסת מעסיקה 29 אנשים עם מוגבלות, שווים בזכויותיהם לשאר העובדים".

"בנוסף, הכנסת נוהגת בשקיפות מירבית ומנגישה את החקיקה והמידע לכלל האוכלוסיות. המשכן מונגש כולו לאנשים עם מוגבלויות שונות באמצעים מתקדמים ביותר", הוסיף סחרוביץ.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, אמרה כי "הכנסת מחויבת ליעדי פיתוח בר קיימא של האו"ם, והדבר בא לידי ביטוי בעבודת ועדות הכנסת. אחד מהיעדים הוא שוויון בין המינים; כבר בהקמתה של מדינת ישראל לא היה עוררין על שני נושאים: היותה של ישראל דמוקרטית, וזכותן של הנשים להצביע ולהשפיע".

במסגרת הכנס יתקיימו פאנלים בהשתתפות חברי כנסת וחברי פרלמנטים מרחבי העולם, מנהלי מדיניות החדשנות של ארגוני טכנולוגיה, בריאות והגנת הסביבה בעולם, מנכ"ל אגודת הפיתוח הבין-לאומי בישראל (SID) ומנכ"ל רשות החדשנות בישראל.

בנוסף יתקיים סיור במרכז פרס לשלום בנושא "חדשנות ואנשים עם מוגבלות", סיור במפעל שפדן בראשון לציון אשר ידגים חדשנות בתחום המים וסיור בבירת ישראל - ירושלים.