הפגנה נגד קיצור עונשו של שיינ ברג מול בית המשפטיונתן זינדל/פלאש90

עו"ד שרה מרקוביץ' המייצגת את הנשים שנפגעו מעזרא שיינברג, משמיעה ביקורת חריפה נגד רשויות החוק, על רקע הערעור שהגיש שיינברג לבית המשפט העליון בבקשה לקצר את עונש המאסר שנגזר עליו.

שיינברג הורשע במסגרת הסדר טיעון בתקיפה מינית של שמונה נשים, ונגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר. הוא ערער לבית המשפט העליון בבקשה להקל בעונש.

"מדובר כאן באדם אכזר שניצל את מעמדו כדי לפגוע בנשים תמימות שהאמינו שהוא מסייע להן ומטפל בהן, בה בשעה שהוא עשה זאת כדי לספק את תאוותיו הבהמתיות. אני מקווה שהערעור שלו על חומרת העונש ידחה", אומרת הפרקליטה.

לדבריה, עסקת הטיעון שנחתמה עם שיינברג היתה משגה חמור, "הוא לא היה צריך לקבל שבע וחצי שנים אלא שבע עשרה וחצי שנים. זה אדם שמעולם לא קיבל אחריות על מעשיו והכל כאן מס שפתיים. כולנו ראינו מה קרה עם ברלנד אחרי שהוא השתחרר ואני אומרת שזה יהיה כאין וכאפס, שיינברג יותר צעיר ויותר כריזמטי וכבר ראינו שבערב ראש השנה האחרון הוא כבר פרסם דבר תורה.

''הוא אולי לא יחזור לקהילה שלו אבל כמו שאומרים פריירים לא מתים אלא מתחלפים. עסקת הטיעון איתו הייתה ללא הסכמת המתלוננות ולדעתי נעשתה בגלל מצוקת כוח האדם בפרקליטות. הוא לקח את טובי הפרקליטים ושילם להם סכומים אדירים ולפרקליטות אין מספיק כוח אדם וזמן, ולכן לדעתי הם העדיפו ללכת על עסקת הטיעון".

עו"ד מרקוביץ' קוראת לבית המשפט העליון לדחות את הערעור על הסף, "אין כאן עניין של נקמה אלא מדובר כאן באדם מסוכן ומושחת שעלול להפיל עוד נשים תמימות ברשתו, נשים שלא צורכות תקשורת.

"מדובר באדם שלא לקח אחריות, עובדה שהוא מערער על העונש בטענה שלא נקבע כאן מתחם ענישה וזה יכול לנוע בין אפס לשבע וחצי שנים. אנחנו מודים לרב שמואל אליהו שעשה מעל ומעבר, וחזקה עליו ועל רבנים נוספים שיזהירו מפניו אבל זה לא מבטיח שבעתיד עוד אנשים שמאמינים בכוחותיו עלולים ליפול לידיו".