מלדנוב
מלדנובצילום: סיון פרג'

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, התייחס למצב הביטחוני ברצועת עזה וסיפר על המאמצים להגיע להסדרה בתיווך של מצריים.

מלדנוב אמר בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט כי "יש פה שתי אפשרויות - להשמיד את עזה ולגרום למשבר הומניטרי עצום, או לנסות לעשות הסכם עם חמאס. שמעתי היום ש'אין תכנית', דווקא יש.

"אנו עובדים בצמוד עם מצרים על מנת להגיע להסכם בין חמאס ואש''ף. חשוב שהפלסטינים בגדה ובעזה יהיו מאוחדים תחת ממשלה אחת. אני חוזר ומדגיש - אין שותף טוב יותר בעולם הערבי היום ממצרים. המצרים נחושים, מחויבים ומביאים איתם את התמיכה של העולם הערבי''.

בנוגע לחללי צה''ל ולישראלים המוחזקים בעזה אמר מלדנוב "אני חושב שאנחנו רחוקים מאוד מעסקה של החזרת גופות החיילים והישראלים העצורים בידי חמאס. כרגע היעד הוא להתמודד עם האתגרים של עכשיו".

"מאז שהמצרים התחילו לתווך בין ישראל לחמאס ב-2017 'מישהו שם בחוץ' מנסה לשבש את ההתקדמות. אני מקווה שנוכל להתגבר על הכוחות האלו. אף צד לא רוצה מלחמה עכשיו. כיום כוחות המניעה ב-2 הצדדים יותר חזקים מאלה שמנסים להוביל למלחמה".

מלדנוב טען כי צה''ל לא צריך לשלוח צלפים כדי להתמודד עם ה"ילדים", כלשונו, שמתפרעים ליד הגדר בעזה. "יש לי המון אמפתיה לתושבי הדרום שחיים תחת טרור העפיפונים אבל אני גם רואה כל יום שישי תמונות של ילדים מול צלפים.

"ילד שזורק אבנים, לא משנה כמה האבן גדולה, לא צריך לעמוד מול צלף ולא צריך להשוות בין השניים", אמר שליח האו''ם למזרח התיכון.