ניצב משה (צ'יקו) אדרי
ניצב משה (צ'יקו) אדריצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה לניצב משה אדרי וביקש ממנו לערוך את בדיקת הפוליגרף התעסוקתית, כפי שהתבקש על ידי הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים.

אדרי הודיע כי הוא נכון לקיים את הבדיקה בהקדם האפשרי.

השר ארדן ציין עוד כי "הוועדה למעשה קיבלה את קביעת היועץ המשפטי לממשלה, אליו פניתי טרם החלטתי, כי אין מניעה משפטית למינויו של ניצב אדרי".

נזכיר כי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג הסבירה את דרישתה לבצע בדיקת פוליגרף ואמרה כי ''בדיקה כזאת מתחייבת הן על פי עקרון השוויון בין המועמדים, כששני מועמדים אחרים עברו בדיקה כזאת, והן כדי למנוע לזות שפתיים נגד המועמד, אם יתמנה לתפקיד, כאילו היה לו מה להסתיר. עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל''.

הוועדה תפרסם את חוות דעתה לגבי מינויו של אדרי לאחר בדיקת הפוליגרף. בשבועות האחרונים קיימה הוועדה מספר דיונים באשר למינויו של אדרי וראיינה את השר לביטחון הפנים, המפכ"ל הנוכחי והמועמד להחליפו.

כמו כן הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה. הודעה זו הביאה תגובות רבות מן הציבור, אשר רובן הגדול היה אמנם בשבחו של המועמד, אולם נמצאו גם מי שהתלוננו על התנהגות בלתי ראויה מצדו של אדרי.

''הוועדה ראתה לנכון לשמוע שניים מן המתלוננים, וכן קיבלה נתונים כלליים ממשטרת ישראל על נושא המשמעת בארגון", נאמר בהודעת הוועדה. "אמון הציבור במשטרה מושפע, במידה רבה, מדמותו של המפכ"ל. אחד האמצעים לשמירה על תדמית המשטרה מצוי, בין היתר, בהקפדה על כך כי בראשה יעמוד אדם ראוי. פגם ערכי שנפל בהתנהגות המפכ"ל משפיע לכל אורך שדרת הפיקוד".