כל מה שביבי עושה זה בשביל ביביאלירן אהרון

בשיחה עם ערוץ 7 תוקף אל"מ במיל' שלמה ארבלי, מפקדה לשעבר של אוגדה 70, את התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לו הוא אינו מאמין ואותו הוא אינו מעריך ומכבד עוד מימי פרשת הקלטת.

את השיחה אתו פותח אל"מ ארבלי בסיפור ימי העלייה של משפחתו מדמשק לישראל ועל גיוסו לצה"ל בשנת 1955 לחיל השריון, שם כבר בטירונות, אותה עבר בהצטיינות, הבין שהצבא הוא ביתו. ארבלי מספר על צבא שהיה לו כמשפחה בה לוחמים וקצינים מכירים אלה את אלה, בניגוד לתקופתנו כיום.

ארבלי שכל במערכות ישראל את שני אחיו שהיו בחטיבת הצנחנים. בן דודה של אמו הוא עולה הגרדום משה ברזני.

בשנת 68' היה ארבלי מג"ד צעיר שמונה לפקד על הכוח הצה"לי ברצועת עזה, וככזה עמדתו על המתרחש בעזה אז והיום חדה ונחרצת: "אני לא זוכר שנתתי למישהו להרים את הראש בעזה", הוא אומר. "עזה של אז ועזה של היום אינה אותה עזה, אבל בשמונת החודשים האחרונים אני כאיש צבא לשעבר מרגיש מושפל עם הראש למטה ללא מנהיגות אלא בתחושת בריחה של אנשי הצבא".

"זו ההתנהגות של נתניהו במיוחד", מפנה ארבלי אצבע מאשימה ישירה אל הצמרת המדינית. "הצבא מתאמן כדי להגיע ליום הזה שבו יוכל להיכנס ולעשות את מה שלמד. זה לא הצבא. זה ראש ממשלה. חד משמעית. במקרה הזה, דעתי היא שראש הממשלה הזה יעשה כל דבר לטובת ראש הממשלה ולא שום דבר אחר. זו תפיסת עולמי".

לדבריו כמי שעבר את כל המערכות הוא יכול לקבוע כי ההסדר אליו הולכת ממשלת ישראל נעשה לא בעיתוי הנכון ולא בדרך הנכונה.

את רעיון ההסדרה עם החמאס מגדיר ארבלי כתבוסתנות, "מה שרוצה עכשיו החמאס זה שקט לתקופה מסויימת שבה יתגבר ויתחמש". על התפטרות השר ליברמן מתפקידו כשר הביטחון אומר ארבלי כי בעיניו שר ביטחון אמור להיות איש צבא כדוגמת משה דיין, אדם שגורם לצבא כולו לפרוח ולהמתין לו. "כששמעתי שהוא (אביגדור ליברמן) הולך להיות שר ביטחון כל המורל שלי כאיש צבא ירד למטה, כי אתה צריך להיות שר ביטחון עם דמות, עם שם, עצמה וכוח".

ארבלי סבור כי על החברה הישראלית להוקיר ולהעריך את חייליה, להעניק להם הקלות ולחזק בהם את הגאווה על היותם חיילים בצבא ההגנה לישראל. "את המסר הזה אני מעביר בכל מקום שאני נמצא, אם במטכ"ל, אם בהרצאותיו אם בבתי ספר. להראות את חשיבות החייל במדינת ישראל. צה"ל הוא המרכז של מדינת ישראל. לא הייטק ולא שום דבר אחר".

ארבלי מחדד את ביקורתו כלפי ראש הממשלה וקובע כי מאז פרשת הקלטת הוא אינו מאמין לו ולו למילה אחת. "כל מה שהוא עושה במדינה זה לטובת ביבי ולא לטובת מדינת ישראל. כך אני רואה אותו ואת משפחתו לאורך כל השנים".

עוד התבקש ארבלי להתייחס לפרשת אלאור אזריה והיחס אליו כאל 'הבן של כולנו' על אף שחטא. ארבלי מביע הסכמה להגדרה זו ואומר: "מי שהתחיל את הגלגל המטורף הזה הוא שר הביטחון בוגי יעלון, שאני אוהב ומעריך אותו. כששר ביטחון אומר את מה שהוא אמר, שמדובר בחייל שסרח, אף אחד מתחתיו לא יכול לדבר אחרת, לא הרמטכ"ל ולא המח"טים כי הם נמצאים בסכנה של מינויים והתייחסות. כולם מתיישרים עם שר הביטחון. זו הייתה טעות חמורה מצידו".