פיתוח תוכנה
פיתוח תוכנהistock

תחום ההייטק קורץ לרובנו, אך מאיפה כדאי להתחיל?

קיימות מספר שפות תכנות שכל אחת מאפשר להיכנס לתעשייה מדלתות שונות. חלק מהשפות מותאמות לעולם האינטרנט, אחרות לתוכנות המותקנות על מכשירים טכנולוגיים כמו המקרר ומכונת הכביסה שלכם ויש תוכנות המשמשות בעיקר לבניית אפליקציות למכשירים ניידים. נסקור בקצרה את האופציות השונות העומדות לרשותכם.

JAVA – שער כניסה למגוון טכנולוגיות

לימודי JAVA פותחים עולם לשפה המשמשת במגוון רחב של תעשיות. חלק ממכשירי הטלפון עצמם מתוכנתים ב-JAVA, אפליקציות משלבות שפה זו ובנוסף חלק מהאתרים משלבים תכנות צד שרת ב-JAVA. לשפה יש גם יתרון נוסף – היא בנויה בצורה המאפשר לתכנת באמצעותה אפליקציות צד לקוח. כאשר לומדים את שפת JAVA קל מאד לעבור וללמוד לתכנת בשפות אחרות (היא מאד דומה לשפת C# עליה נרחיב בהמשך) ומשמשת להבנת עקרונות תכנות מונחה עצמים הפותח דלת לעולם התכנות. את השפה אפשר ללמוד ברמה בסיסית ולאחר מכן להתקדם לקורסים מתקדמים יותר בסביבת הקוד הפתוח ו-JEE המתאימה למערכות עם משתמשים רבים.

פיתוח בסביבת אינטרנט – Full Stack

בעבר, נחלקו שפות התכנות השונות לכאלה ששמשו לתכנות צד לקוח ולתכנות צד שרת. היום, המגמה היא איחוי של שתי השפות לכדי פתרון אחיד המאפשר פיתוח תוכנות בצורה מהירה יותר. תפקיד זה נקרא – Full Stake Developer. בקורס נלמדים מודולים שונים המיועדים לתכנות בסביבת Web תוך שימוש בשפת הקוד הפתוח הפופולרית PHP וכן עקרונות של Node.js. בסיום הקורס יכולים המתכנתים להתחיל לעבוד בחברות הייטק לבנות מסכים דינמיים ולעבד את הנתונים בצד השרת.

פיתוח בסביבת דוט נט

אפשרות נוספת היא פיתוח בסביבת מייקרוסופט המכונה דוטנט. הפיתוח מיועד למגוון רחב של פתרונות החל מאתרי אינטרנט מורכבים ומאובטחים, פיתוח אפליקציות לטלפון עם מערכת הפעלה Windows Mobile וכן פיתוח מערכות מורכבות יותר לבנקים, מוסדות פיננסיים ואף מוסדות ביטחוניים. בסביבה זו נעשה שימוש בתכנות בשפות כמו C# או VB וכן C++. בקורס נלמדות מתודות שונות הנוגעות לעולם התכנות באופן כללי כמו תכנות מונחה עצמית, הגדרות של שרתי מייקרוסופט והטמעה של פתרונות שונים.

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד

תחום פיתוח נוסף שתפש תאוצה בשנים האחרונות הוא פיתוח אפליקציות למכשירים שונים. מערכת ההפעלה של אנדרואיד המותקנת על מרבית המכשירים הנמכרים היום מציעה 2.6 מיליוני אפליקציות שונות שכל אחת מהן פותחה על ידי חברות פרטיות ומפתחים מרחבי העולם. קורס מקצועי של פיתוח אפליקציות מאפשר לעצב אפליקציה שיכולה לשנות את הדרך בה אנשים מזמינים חופשות, נסיעות (כמו אפליקציית UBER), מזון ומוצרים ושירותים נוספים. חברות גדולות מפתחות אפליקציות בגרסאות המותאמות למספר מכשירים שונים כמו מכשירי ווינדוס, אנדרואיד ואייפון. נרחיב על כך מעט.

פיתוח אפליקציות לאייפון

מכשיר הדגל של אפל תומך כיום במעל שני מיליון אפליקציות העומדות בתקנים המחמירים במיוחד של החברה. קורסי פיתוח לאייפון בשפות כמו אובג'קטיב C וסוויפט מאפשרים לכל מפתח להיכנס לאחת התעשיות התוססות ביותר שממשיכות וצוברות תאוצה. היות ומרבית האפליקציות לסביבת אפל דורשות התמחות מקצועית בשפות בהן הסביבה תומכת וכן התאמה לגרסאות המשתנות של אייפון – הדרישה למפתחים בתחום הזה רק צפויה להמשך.

מפתחי משחקי מחשב

תחום פיתוח נוסף קשור דווקא לעולם הגיימינג. באמצעות שפות הפיתוח שציינו לעיל אפשר לפתח לא רק פתרונות עסקיים אלא גם מגוון רחב של משחקים. משחקי מחשב מגלגלים היום תעשיות של מיליארדי דולרים ומפותחים במגוון רחב של טכנולוגיות. חלק מפיתוח המשחק דורש הכרות עם גרפיקה ועיצוב בתלת מימד, אל הלוגיקה מאחורי המשחק דורשת מפתח מקצועי בשפות אחרות. בקורסים ייעודיים ניתן ללמוד את עקרונות הפיתוח הרלוונטיים גם למשחקים.

לסיכום, לימודי JAVA, C# ושפות אחרות מאפשרים לכם להיכנס לעולם המתגמל של ההייטק. ישראל מוגדרת היום בעולם כ"הייטק ניישן" בזכות כמות הסטארט-אפים הרבים שיצאו מארץ הקודש. בתוך שנים ספורות מפתח מתחיל יכול להגיע למשכורות שמשתוות למשכורות של בכירים בתעשיות קלאסיות.

אם בעבר היה נדרש תואר במדעי המחשב היום מספר קורסים קצרים וממוקדים הכוללים בנייה של פרויקט בשפת הפיתוח המועדפת עליכם תסייע להתקבל למשרה בתחום. טיפ קטן לסיום - איך תבחרו את השפה שלכם? הביטו במודעות הדרושים וגלו אילו טכנולוגיות נדרשות בעידן הנוכחי בחברות ההייטק הקרובות למקום מגוריכם. תוכלו להתייעץ גם עם חברות השמה ולגלות את התחומים המבוקשים.