ח"כ אוסנת מארק בנאומה הראשון בכנסת
ח"כ אוסנת מארק בנאומה הראשון בכנסתצילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

עם עזיבתו של חבר הכנסת ז'קי לוי את הכנסת לטובת ראשות עיריית בית שאן נכנסה לכנסת במקומו עורכת הדין אסנת מארק (הליכוד), איתה שוחחנו ביומן ערוץ 7 על היעדים שהיא מציבה לעצמה, עמדותיה ותכניותיה הפוליטיות לעתיד.

חברת הכנסת מארק מספרת כי אכן, כפי שניתן לשער, במהלך שלוש השנים האחרונות ניהלה את משרד עורכי הדין שלה במקביל ל"כוננות" לכניסה לכנסת במידה ואחר מחברי הכנסת של הליכוד יתפטר מתפקידו בסיטואציה כזו או אחרת. "זה ניסיון לא קטן", היא אומרת ומספרת על שילוב בין עבודתה כעורכת דין לבין השתתפות בפעילות פוליטית ובישיבות סיעה.

כתושבת מעלה אדומים רואה ח"כ מארק את החלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים כיעד מיידי גם לה עצמה בפעילותה הפוליטית, כפי שהיא עצמה אמרה מעל בימת הכנסת בנאום הבכורה שלה, ואולם היא מציינת כי היא רואה ביהודה ושומרון אזורים החשובים מאוד לליבה וככאלה היאט מתכוונת לשאוף ולפעול להחלת הריבונות הישראלית על כלל יהודה ושומרון, כאשר מעלה אדומים היא רק הצעד הראשון בדרך לכך.

ומה באשר לפתרון המדיני מול הפלשתינים? על כך היא אומרת כי לפי שעה עוד קודם להצעות פתרון יש לראות ולבחון את כוונותיהם של הפלשתינים עצמם, ולפי שעה הם אינם מוכיחים שפניהם לשלום כך שאין עילה לנסות ולאתר מתווה מדיני כלשהו מולם.

מארק מספרת כי בכוונתה להביא מהתחום המקצועי שלה לכנסת את הטיפול בעסקים הקטנים בישראל. "אני הולכת לטפל בתנאי העסקים הקטנים. זה נושא מאוד חשוב. יש הרבה משפחות בישראל שמתפרנסות מהעסקים הקטנים והנושא לא מטופל מספיק". כשהיא מתבקשת להציג דוגמה לצרכיהם של בעלי העסקים הקטנים היא מעלה את העובדה שעד כה מס הכנסה ומע"מ אינם מתייחסים להוצאותיו של בעל עסק קטן שאינו מעוניין להחזיק משרד ומזכירה ואת פגישותיו מקיים בחוץ על מנת לחסוך הוצאות רבות.

לדבריה ניתן לקדם את המהלכים לטובת העסקים הקטנים כבר בקדנציה הנוכחית. "מי שמכיר אותי יודע שאני אדם מאוד חרוץ, יודעת להוביל מהלכים גדולים וקטנים במהירות, לומדת נושא ונכנסת אליו לעומק".

על הפעילות בקואליציה בת 61 חברי כנסת והדריכות ממארבי האופוזיציה היא אומרת: "מי שדרוך זו האופוזיציה ולא הקואליציה". לדבריה "ההתנהלות של האופוזיציה מול ח"כ השכל (כאשר היא ביקשה להתקזז עם האופוזיציה וסורבה, ובשל כך נאלצה להגיע מאשפוז למליאת הכנסת עם אינפוזיה. ש.כ.) הייתה לא מכובדת. יש דברים שלא עושים והעובדה היא שצלחנו את ההצבעות אתמול".

כמשפטנית ביקשנו את עמדה על הטענות לעודף משפוטיזציה וקשיי משילות לנוכח התעירבות בית המשפט והיועצים המשפטיים. לדבריה מדובר ב"סוגיה מורכבת עם פנים לכאן או לכאן, אבל צריך לכבד את בית המשפט גם אם לא הכול לרוחנו. אסור לפגוע במעמד בית המשפט". עם זאת לטעמה יש "לעשות שינויים מתבקשים".