על מה מסכימים לפיד וסמוטריץ'?עזרא

בשבת הקרובה, פרשת "וישלח", תציין תנועת עזרא יחד עם עשרות אלפי חניכיה ומדריכיה ברחבי הארץ, את שבת הארגון המהווה את שיאו של חודש הארגון.

השנה החגיגות הן כפולות משום שהתנועה מציינת מאה שנים להיווסדה תחת הכותרת "עזראים מאה ומעבר".

לרגל השבת החגיגית, שרים וחברי כנסת ממפלגות שונות שלחו סרטוני ברכות, ובימים של סערות פוליטיות וקרבות עזים בכנסת בין הקואליציה לאופוזיציה ובין המפלגות השונות, ״עזרא״ מצליחה ליצור חיבור בין המחנות השונים ואפילו לאחד שוב בין השר בנט ליאיר לפיד.

שר החינוך, נפתלי בנט, ברך את התנועה: "תנועת עזרא מציינת עכשיו מאה שנים להיווסדה. במאה שנים האלה התנועה גידלה דורות של חניכים וחניכות תורניים, ציוניים, חדורים בשליחות, וגם היום זוהי המשימה הגדולה של תנועת עזרא. בכל מקום שעם ישראל זקוק לכם אתם תצאו להקים גרעינים של תורה, גרעיני משימה, גרעינים חברתיים. אני רוצה לאחל שתמשיכו ותעצימו את העבודה המופלאה שמוכיחה שתורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל כרוכים זה בזה ושלובים זה בזה".

ח"כ יאיר לפיד אמר: "אני רוצה לברך את תנועת עזרא למאה שנה של ערכים ושל פעילות ושל שמחת חיים שזה גם כן משהו חשוב. תהנו ושתמחו ותבלו ביום הזה. אנחנו גאים בכם".

שרת המשפטים, איילת שקד, ברכה ונזכרה בפעילותה בתנועת הצופים בצעירותה: "מאה שנה לתנועת עזרא, האירוע בוודאי משמח ומרגש. אני מאוד מאמינה בתנועות נוער, אני חושבת שזה דבר מדהים. אני שיכנעתי את ילדיי ללכת לתנועות נוער, אני בעצמי הייתי רשג"דית בצופים. המון מזל טוב, חזקו חברים".

שר החקלאות, אורי אריאל, מסר לחניכים: "לחניכי עזרא, איחולים גדולים לשבת הארגון שלכם, אנו אוהבים אתכם ואחרי מאה שנה אנו מאחלים לכם עוד מאה שנה כאלה לפחות. חזקו ואמצו".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, ברכה וחיזקה את המדריכים: "שמחה לברך אתכם לקראת שבת הארגון. מאה שנה זה מספר מאוד יפה ומכובד, שנים של עשייה חינוכית, אדירה, ציונית, אוהבת את תורת ישראל, עם ישראל ולמען ארץ ישראל. ברכה אישית ומיוחדת למדריכים ולצוותים שלא ישנים בלילה בחודש הזה - תמשיכו לחנך את הדור הבא של הנוער במדינת ישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה מאה ואחת פעמים. מאה פעמים הראשונות של למידה, השתדלות, התאמצות, הטמעה. אבל המאה ואחת זה הערך המוסף, החיבור הנפשי הפנימי האמיתי לתורת חיים, זה מה שתנועת עזרא נושאת כל כולה בעשייתה. אחרי מאה מפוארת, אל המאה ואחת ואל המאה הבאות. חזקו חברים".