גברי בנאי
גברי בנאיPhoto by Hadas Parush/Flash90

הסערה שהתחוללה השבוע סביב השחקן והקומיקאי גברי בנאי מתקרבת לסיום? כך לפחות עולה משיחה שקיים עם בנאי עורך אתר ערוץ 7, עוזי ברוך.

נזכיר כי במספר כלי תקשורת הביע בנאי זעם וביקורת כלפי ערוץ 7 על פרסום מידע לפיו הוא אמור היה לקחת חלק באירוע הקראת עדויות של מחבלים הכלואים בכלא הישראלי. הפרשה הגיעה לשיא עם השיחה המפתיעה שקיים שרון גל בשידור חי עם בנאי ובה דרש את תגובתו לפרסום ונענה בקללה מצידו של בנאי.

בפניה שהגיעה ישירות לערוץ 7 ובראיונות אחרים טען בנאי כי אין כל אמת בטענה ועל אף עמדותיו השמאליות לא הייתה לו כל כוונה להקריא שירי מחבלים. בנאי ציין את תחושת הפגיעה האישית שחש בעקבות הפרסום בערוץ 7 ודרש את התנצלות הערוץ.

בעקבות הדברים יצר מנכ"ל ערוץ 7 והעורך הראשי, עוזי ברוך, קשר ישיר עם בנאי והשניים קיימו שיחה בה נראה שהתבררו הדברים לשני הצדדים. ברוך מצידו הבהיר כי מקור הדיווח היה הזמנות רשמיות של ארגון 'נשות ווטש' וסינמטק תל אביב לאירוע בו, כך צוין במפורש, הוא והשחקנית שרית וינו אלעד אמורים להקריא עדויות של אסירים ביטחוניים ומעוכבי שב"כ.

"לא היה ולא נברא. זה פייק-ניוז", קובע בנאי נחרצות, "אני אמנם שמאלן, אבל בין זה לבין לקרוא מכתבים של מחבלים... מה לי ולאסירים ביטחוניים?", הוא שואל ותוהה כיצד התפרסמה כתבה המסתמכת רק על ההזמנות של הסינמטק ושל 'מחסום ווטש' מבלי לברר איתו באופן אישי אם אכן יש אמת בדברים. "זה חוסר אחריות. זה לקחת בן אדם ולהרוס לו את החיים. אומרים לי שיש לי דם על הידיים. פונים אליי מהארץ ומחו"ל. כמו שמופיע בשיר של אריק איינשטיין 'כתבו עליו בעיתון והוא בכלל לא ידע שהוא כזה'...".

לדבריו כאשר פנה אליו שרון גל הוא היה סבור שמדובר במתיחה שכן לא היה לו כל ידיעה על הפרסום והמשמעויות העולות ממנו.

בנאי מוסיף וקובל בשיחה עם עוזי ברוך על הנימה התוקפנית המלווה את השיח הישראלי של השנים האחרונות, את חילופי ההאשמות בין ימין ושמאל, ולטעמו האחראי לכך הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאינו מבקר ומגנה את מצביעיו המתלהמים ומכים אזרחים ערבים על שפת הים.

ברוך מצידו שאל את בנאי אם פנה לסינמטק ולנשות 'מחסום ווטש' ובדק מדוע שירבבו את שמו להזמנה ולמודעה שפרסמו לקראת האירוע המדובר. בנאי משיב ומציין כי רעייתו חברה ב'מחסום ווטש' והוא מכיר את הארגון ופעילותו מזה כ-15 שנה. "פנתה אליי אחת מהארגון ואמרה שבאמצע דצמבר הם עושים יום סובלנות או משהו כזה, וביקשה שאקרא מכתב של אחת מהארגון, מעין דו"ח אחרי שהייתה במחסומים.

״אמרתי לה שאני מוכן, אבל שלפני כן ארצה לקרוא את הטקסט המדובר. היא אמרה שבוודאי ושאקבל את החומר אבל שיש עוד זמן עד דצמבר ועד אז אקבל כמה טקסטים כדי לבחור מהם. כלומר יש בסיפור גרעין כלשהו, אבל בין זה לבין אסירים ביטחוניים ומעוכבי שב"כ יש פער גדול. איך הגעתי לזה?".

בנאי מציין כי הוא ורעייתו חיפשו את הפרסום המדובר ולא מצאו אותו וב'מחסום ווטש' טוענים שלא פרסמו את הדברים. זאת בעוד בערוץ 7 קיימים צילומים של ההזמנה המדוברת.

"שפכו את דמי ומגיעה לי התנצלות", אומר בנאי בשיחה עם ברוך, שהשיב כי הכתבה שפורסמה התבססה על פרסום רשמי של שני הגופים מארגני האירוע, ובמידה ולו"ז האירוע ורשימת משתתפיו השתנתה הרי שהדבר מבורך. ברוך הדגיש כי על התחושות הקשות שנגרמו לבנאי הוא מתנצל בשם מערכת הערוץ.