המאמן החדש של מכבי תל אביב
המאמן החדש של מכבי תל אביבצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

זה היה קרוב, אבל עוד יום חמישי מסתיים בעוד הפסד של מכבי ביורוליג. זהו הפסד שמיני בתשעה משחקים, שמסבך את מכבי משמעותית לקראת ההמשך.

אמנם הדרך נראתה אופטימית מאוד, יותר מאשר ההפסדים האחרונים, אבל עדיין המספרים אומרים שהיה אפשר לעשות יותר. המספרים:

*ההישג הגדול של מכבי למרות ההפסד הוא, שהיא הצליחה לעצור את פנרבחצ'ה על 48.6% בלבד ל-2. שני נתונים שמכבי יכלה יותר הערב הם, תחילה, האחוזים לשלוש. מכבי שוב מסיימת עם אחוזים יחסית נמוכים מהטווח הזה עם 30% בלבד לעומת 42.1% של פנרבחצ'ה. וכמובן, הנתון אולי הכי חשוב, העונשין.

הנתון הזה אולי הכריע את המשחק. פנרבחצ'ה קלעה 14/15 מהעונשין לעומת 7/12 של מכבי. אם מכבי הייתה קולעת לפחות ארבע מהזריקות , אולי הפרצופים בהיכל בסיום היו נראים אחרת. אגב, היחיד שהחטיא בפנר מהעונשין היה יאן וסלי, שמדורג ראשון במפעל בנתון הזה.

*סקוטי ווילבקין פשוט לא מצליח לחזור לעצמו. הוא סיים עם 15 נקודות , אבל שוב עם אחוזים לא טובים: 2/6 ל-2 ו3/11 ל-3. אם הוא רק היה קולע עוד 2 שלשות....

* קלויארו, לעומת ווילבקין דווקא הגיע למשחק,ובגדול. הפווארד, שהוביל את מכבי נגד צסק"א, הוביל אותה גם הערב עם 17 נקודות באחוזים מצוינים: 5/7 ל-2 ו2/4 ל-3. הוא גם הוסיף 7 ריבאונדים , אסיסט ו-3 חטיפות.

* עוד שחקן שהשתפר משמעותית במכבי הוא קנדריק ריי. הרכז המושמץ סיים עם 8 נקודות בכמעט 13 דקות, באחוזים מצוינים: 2/4 ל-2 ו1/1 ל-3. מי יודע, אולי במכבי יחליטו בסופו של דבר להשאירו.

* מה שהתחדש במשחק, היה קרדיט נרחב לישראלים הצעירים של מכבי. יובל זוסמן זכה ל-14 דקות, כולל דקות במאני טיים, שבהם קלע 2 נקודות, נמרוד לוי זכה ל16 שניות בלבד, אבל גולת הכותרת הייתה הדקות הראשונות של דני אבדיה ביורוליג. השחקן בן ה-18 של מכבי קיבל קרוב ל-3 דקות שבהם עשה את סל הבכורה שלו במפעל. הקרדיט לצעירים חייב להמשך, בסוף מכבי תרוויח מזה עתיד טוב יותר למועדון.

*הזהרתי לפני המשחק ממרקו גודוריץ'. אז אם מכבי היו נותנים לו יותר תשומת לב, מכבי היו מנצחים את המשחק. לא יכול להיות שמכבי אפשרה לכישרון הצעיר של פנרבחצ'ה להכריע כמעט לבדו את המשחק, עם לא פחות מ-13 נקודות ברבע האחרון באחוזים מצוינים: 2/5 ל-2 ו-3/3 ל-3. ספרופולוס פשוט לא יכול לקבל מספרים כאלה, כי ממש לא מדובר בשחקן עם ניסיון עשיר ביורוליג.

לסיכום, מכבי הייתה קרובה מאוד לניצחון סופר יוקרתי על פנרבחצ'ה, אבל כשלה בפרטים הקטנים וסקוטי ווילבקין אחד, שפשוט לא פוגע, אבל לא נכון להפיל רק את התיק עליו מכיוון שגם שחקנים אחרים במכבי, שמצפים מהם להרבה יותר, גם הם לא הגיעו למשחק. מכבי יורדת למאזן של 1:8, הפתיחה הגרועה בתולדותיה ביורוליג. מעכשיו מכבי חייבת לנצח 15 משחקים מתוך 21 שנותרו. בשבוע הבא, באיירן מינכן מגיעה להיכל וזוהי יריבה שמכבי חייבת לנצח, אם היא רוצה להמשיך לחלום על ההצלבה.