ירי לעבר מתחם בתי הסוהר איילון
ירי לעבר מתחם בתי הסוהר איילוןצילום: שב"ס

יומיים לאחר הירי אל בית המעצר הדרים בשרון, ירו הלילה (שישי) אלמונים לעבר מתחם בתי הסוהר איילון שברמלה ופגעו במגדל שמירה מאויש בסוהרים. אין נפגעים.

המשטרה עצרה שני חשודים מג'לג'וליה ומעריכה כי השניים מעורבים בשני אירועי הירי.

ניסים משעל שוחח ב־103fm עם דובר שב"ס גונדר משנה אסף לבראטי, שהאיר מעט על הפרשה.

"הגיע רכב סמוך לחומת מתחם איילון ופתח בירי מאסיבי של עשרות כדורים לעבר החומה - לעבר מגדל השמירה שהיה מאוייש על ידי סוהר ביטחון. הכדורים פגעו סנטימטרים ממנו. הוא ניצל בנס", תיאר לבראטי.

מדבריו של לבראטי משתמע באופן חד משמעי שהיה ניסיון לרצוח סוהר. "אנחנו רואים כאן משהו שהוא קרוב לניסיון חיסול, ניסיון רצח. זה צריך להיחשב סביב המונחים האלה כיוון שכבר לא מדובר על ירי באוויר. במישור העובדות - הכדורים פגעו סנטימטרים אחדים מסוהר ביטחון שנמצא במשמרת.

"כל אחד יכול לתת את הפרשנות שלו, אבל אנחנו מפרשים את זה באופן מאוד מחמיר. אפשר לראות בזה ניסיון לרצח", אמר והוסיף כי מדובר בשבירת כל הכללים. מה גם, שזהו לא המקרה הראשון השבוע שבו ניסו לפגוע בסוהרים. רק לפני יומיים נורו יריות לעבר בית המעצר הדרים שבשרון, ורכבה של מנהלת אגף בבית הסוהר רימונים התפוצץ ממטען שהונח בו.

עוד טען לבראטי כי "שירות בתי הסוהר תחת מתקפה. יש פה רצף של אירועים שלפחות חלקם קשורים אחד לשני, ורואים את הקשר הזה בצורה מאוד ברורה. ראשי ארגוני הפשיעה והעבריינים הכבדים שנכנסים למעצר - בחלקם הגדול לא זונחים את דרך הפשע, לא נפרדים מארגוני הפשיעה ומהניסיונות לחסל אחד את השני וממשיכים בפעילות עבריינית כבדה מאוד".

נעצרו חשודים מג'לג'וליה

שמו של ראש ארגון פשע מג'לג'וליה הוזכר כאחד מהחשודים בפרשת הירי. לבראטי לא מיהר לאשר או להכחיש את העניין: "החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ומערך המודיעין שלנו שפועל בתוך בתי הסוהר. אני לא יכול כרגע לשתף בדיוק במי אנחנו חושדים, רק לספר שהבוקר נעצרו אנשים מג'לג'וליה.

"שירות בתי הסוהר נמצא בחזית הלחימה בארגוני הפשע", ביקש לבראטי לחדד, ואף הזכיר כי גם כאשר לא שומעים על זה בתקשורת - הסוהרים חשופים לאיומים בכל רגע נתון. "הסוהרים נמצאים בחיכוך תמידי עם העבריינים יום יום, כל היום, והחיכוך הזה כולל הרבה מאוד אינטראקציות שמטבע הדברים לא תמיד נוחות למי שנמצא בכלא. אנחנו מנסים להצר את צעדיו של מי שמנסה להוציא את הפעולות העברייניות האלה החוצה. לא נסבול את התוצאה הזו".