האלוף במיל' יצחק בריק
האלוף במיל' יצחק בריקצילום: פלאש 90

נציב קבילות החיילים, האלוף (במיל.) יצחק בריק, ממשיך למתוח ביקורת חריפה על מוכנות צה"ל והיום (שבת) שלח מסרונים בנושא לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

בהודעתו כתב בריק כי "כל ההסתמכות שלכם על שיחות עם מפקדים בכירים לא תתן לכם את התמונה האמיתית. רבים מהם כלל לא מכירים את המצב. הם ניזונים מדיווחים לא אמינים ואלה שמכירים מפחדים לדבר".

"כל מצגת שמציג לכם הצבא איננה יכולה להסביר את חומרת התנהלותו (תרבות ארגונית של חוסר משמעת, אי ביצוע פקודות, חוסר בקרה ומעקב, היעדר זיכרון ארגוני, חוסר שמירה ואחזקה שוטפת של נושאים שתוקנו)", הוסיף.

נזכיר כי בריק כבר הגיש מסמך לפני מספר חודשים ובו מתח ביקורת חריפה על מה שהגדיר 'תרבות ארגונית בעייתית' שפוגעת בכשירות צה"ל ומוכנותו למערכה.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הורה לבחון את הדברים באמצעות ועדת צה''לית, אבל בריק עקף אותו ושלח מכתב לראש הממשלה ולשר הביטחון בדרישה להקים ועדת חקירה חיצונית.

השבוע בריק אף פנה לחברי הכנסת של ועדת חוץ וביטחון במכתב בו טען כי קציני צה"ל אינם אומרים בפניהם את האמת. הוועדה, באופן יוצא דופן, הוציאה הודעת תגובה ובה הגנה על צה"ל ומתחה ביקורת על בריק.