שרף. המאמן השני שמפוטר העונה
שרף. המאמן השני שמפוטר העונהצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

את העונה הנוכחית פתחו צביקה שרף ומכבי ראשון לציון בקול תרועה רמה. הכתומים מעיר היין זכו בתואר הראשון לעונה, גביע ווינר סל תוך שהציגו כדורסל משכנע ביותר והדיחו בדרך לתואר את הפועל ירושלים ומכבי תל אביב.

נראה היה כי ראשל"צ תדבר חזק בצמרת הטבלה לאור בניית הקבוצה המסקרנת, ששילבה ישראלים בכירים לצד זרים מוכחים וכשמי שעומד על הקווים הוא לא אחר מאשר צביקה שרף, המאמן הוותיק ביותר בכדורסל הישראלי כיום ואחד שבעברו יש לא מעט תארים וקבלות.

3 חודשים אחרי והיום (שני) הודיעה הקבוצה מעיר היין על פרידה מהמאמן הוותיק, זאת הן בשל היכולת האחרונה של הקבוצה ומרד השחקנים הזרים כנגדו, בראשם הרכז המוביל קמרון לונג.

למעשה, מלבד טורניר קדם העונה, ראשל"צ הציגה יכולת רעה וחלשה מפתיחת העונה בליגת העל בכדורסל, כששתי התבוסות האחרונות להפועל ת"א ומכבי ת"א אמש, בתוספת למרד השחקנים כנגד המאמן הביאו את מחזיקת גביע ווינר סל להיפרד ממאמנה כבר בשלב מוקדם של העונה, לאחר 8 מחזורים בלבד.

כאמור, אחרי התבוסה אמש למכבי ת"א, במשחקו הראשון של המאמן היווני החדש במכבי ת"א, בראשון החליטו להיפרד משרף כשמטעמם נמסר כי "מועדון הכדורסל מכבי ראשון לציון מבקש להודיע כי בתום פגישה שנערכה הבוקר בין מאמן הקבוצה צביקה שרף לנציגי הנהלת המועדון הוחלט כי מצב הקבוצה מחייב שינוי וזעזוע ולכן החליטו הצדדים להיפרד ברוח טובה".

"תודה לך צביקה על עבודתך ותרומתך, מאחלים לך הצלחה רבה בהמשך דרכך".

אם היכולת הרעה לא מספיקה, אזי שאתמול מחאת השחקנים הזרים עלתה רמה כשהרכז המוביל קמרון לונג שהחרים את אימוני הקבוצה כל עוד שרף עומד על הקווים, גם לא הגיע למשחק מול המכבים מת"א. אל לונג הצטרפו במחאה שחקנים זרים נוספים, ובמועדון הכתום אמרו כי לונג יעמוד לוועדת משמעת בהמשך השבוע שתבחן את המשך דרכו בקבוצה, זאת מבלי קשר לפרידה מהמאמן הוותיק.

מי שמוביל לרשת את מקומו של שרף בקבוצה המרתקת שבנה הוא גיא גודס, שכבר אימן בעבר את הכתומים מעיר היין, כשגם אריק אלפסי מאמן עירוני נהריה בשנים האחרונות ודרור כהן עוזר המאמן בראשון מועמדים לעמדת המאמן הראשי.

צפו במשחקו האחרון של שרף על הקווים של ראשל"צ אמש: