"עם ישראל יודע שזה היה פייק ניוז"

יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של ״ישראל היום״ שנכח בטיסת השבת של חברת "אל על" אומר היום (שני) לערוץ 7 כי הוא מקבל את התנצלות החברה שפורסמה הבוקר ושמח על חשיפת האמת.

"לי היה חשוב מהתחלה שההודעה של אל על במוצאי שבת לפני שבוע וחצי, שדיברה על התפרעות של נוסעים חרדים בטיסה, תתוקן, ושהאמת תצא לאור", הסביר שלזינגר, "נכון שההתנצלות היא רפה ומפותלת מדיי ואין כאן אמירות חד משמעיות, אבל אם אני מסתכל ברמת המקרו היה כאן עוד אירוע של השחרת הציבור החרדי ואני מקווה שעכשיו העניין נוקה והובהר.

״היום כל עם ישראל יודע שהדיווחים על התפרעות חרדים היו פייק ניוז", הדגיש.

לשלזינגר אין ספק שהאולטימטום שהציבו הנוסעים החרדים עשה את שלו, "גזירת כרטיסי הפלטיניום היתה גימיק תקשורתי וזה בסדר גמור כדי להשאיר את זה על סדר היום. אבל צריך להבין שאם יש היום ציבור שעדיין יש לו איזו שהיא מחויבות לאל על זה הציבור החרדי שלא רוצה לנסוע בחברה שמחללת שבת. החילונים והרבה דתיים לאומיים פחות מחויבים לזה, הם יותר מחויבים למי שיציע להם כרטיס טיסה במאתיים דולר פחות אבל הנוסעים החרדים מוכנים לשלם יותר עבור הערך המוסף של שמירת השבת ולכן הציבור החרדי חשוב לאל על".

עם זאת, שלזינגר לא בטוח שההתנצלות וכרטיס הטיסה לאירופה שהוענק כפיצוי יספקו את כל הנוסעים, "אני נמצא בקבוצת הוואטסאפ של נוסעי הטיסה הזאת ואני רואה הרבה התקוממות גם על ההתנצלות שהיא לא ממש התנצלות וגם על הפיצוי שרבים טוענים שם שהוא לא פיצוי. אני לא יודע מה קורה עם העניין המשפטי כי יש כאלה שתובעים תביעה אזרחית. אותי סוגיית הפיצוי עניינה פחות. עניין אותי יותר שהאמת תצא לאור ואני חש שזה קרה הבוקר".