מועלם: "המגיפה הורסת ילדים ובני נוער"

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה דיון ב"חוק הפורנו", בהשתתפות יוזמת החוק חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי).

חברת הכנסת תקפה את ההתנגדות לחוק, "חברות האינטרנט רוצות לאפשר לצרכנים להמשיך ולצרוך פורנוגרפיה? זה עושה להם נחת רוח שכל הצרכנים יצרכו פורנוגרפיה? סבבה. החוק לא מדבר על בגירים אלא על ילדים. זו מגיפה שהורסת ילדים ובני נוער. כאן לא הדיון על בגירים ועל ההשפעה עליהם".

מועלם-רפאלי הוסיפה וטענה כי ההתנגדות לחוק נגועה בצביעות, "לאורך הליך קידומו של החוק נחשפתי לצביעות נוראית של גופים רבים פה במדינה. מוסדות מחקר ואוניברסיטאות רבות עמדו מאחורי בקידום החוק להפללת לקוחות זנות, הביאו מחקרים וכתבו מאמרים בנושא, אולם כאשר מדובר בחסימת פורנוגרפיה בפני ילדים, פתאום הם יוצאים עם ניירות עמדה חריפים ומאשימים אותי באירניזציה, כאילו שבריטניה היא מדינה איראנית, אך העיקר שלא יגעו להם בפורנו".

"יש פה מגיפה שקטה שבה ילדי ישראל בכל המגזרים בחברה הישראלית נחשפים לפורנוגרפיה ומשרד התקשורת מגלגל את העניים שלו בנוגע לאחריותו בנושא ומצפה שתהיה הגברת מודעות אך לא עושה דבר בעניין. לפני שמונה חודשים סמנכ"ל חברת תקשורת גדולה ואומר לפרוטוקול שהם לא מציעים סינון חינם כפי שהחוק מחייב. ומה עשה משרד התקשורת בתגובה? – אפס", תקפה.

לדבריה, "החוק הזה עוסק בשאלת יסוד האם מדינת ישראל הורסת מבפנים את החברה הישראלית או לוקחת אחריות. אם לוקחים אחריות ואומרים שילדים לא צרכים לצרוך פורנוגרפיה וחוסמים את הטלוויזיה ואת הקולנוע, מה קרה כשהגענו לאינטרנט? פה אין אחריות על הילדים? ברור שיש הבדלים מבחינת המאמצים שיש להשקיע בנושא, אבל צריך לעשות את זה. הטענה היבשה הזו של חופש הפרט לא רלוונטית משום שחופש הפרט גורם פה לנזק אדיר".