חצבת
חצבתצילום: ISTOCK

עו"ד נתי רון, מומחה לרשלנות רפואית ודיני נזיקין ממשרד רון פסטינגר מזהיר בראיון בערוץ 7 את ההורים שאינם מחסנים את ילדיהם נגד חצבת כי במקרה הדבקה של שהסתבכה, הם חשופים לתביעה של מאות אלפי שקלים.

"הורה שלא מחסן את הילד ושולח אותו ביודעין לגן בידיעה שהוא אינו מחוסן וחולה - ולאחר מכן התברר כי הילד החולה הדביק אחרים - עלול למצוא את עצמו מול תביעה אזרחית".

לדבריו שליחת ילד כזה לגן, גובלת ברשלנות. "אם אני הורה שחוסן או שעדיין לא הגיע זמן החיסון ונדבקתי בגלל חוסר אחריות או אי אכפתיות של הורה אחר, זה בהחלט קייס לתביעה".

עו"ד רון קובע כי גם על מוסדות הציבור ובתי החולים מוטלת החובה לשמור שחולי חצבת לא יכנסו בשעריהם. "בתי החולים צריכים לכתוב שלט לפיו חולה בחצבת או הסובל מתסמינים דומים אסור לו להיכנס לבית החולים. אם אדם חולה בחצבת, עליו לקרוא לרופא שיטפל בו במקום מבודד. בית חולים שלא תלה שלט או שלא הקפיד על כך, אפשר להטיל עליו אחריות נזיקין".

לדבריו החוק שחוקק בשבוע שעבר שוטיל סנקציות על הורים שלא מחסנים את ילדיהם נותן רק פתרון חלקי. "מצד אחד החוק מטיל סנקציות על הורים לא מחסנים ושולל מהם חלק מקצבת הילדים, אבל מצד שני הסנקציה שילד לא מחוסן לא ייכנס למוסד חינוכי אלא רק במקרה של התעוררות מגפה, אינו מספיק. צריכים להטיל את הסנקציה דווקא בימי שגרה כדי שהמגפה לא תתעורר".