ח"כ דוד ביטן
ח"כ דוד ביטןצילום: Miriam Alster/Flash90

חבר הכנסת דוד ביטן, יו"ר הקואליציה לשעבר, דוחה את טענותיו של חבר הכנסת אביגדור ליברמן ולפיהם ראש הממשלה דרש ממנו לתמוך בחוק המכונה 'חוק גדעון סער', החוק המחייב את הנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הקואליציה על ראש מפלגה ולא על חבר כנסת מן השורה.

בראיון לניב רסקין ב'קשת' קובע ביתן כי דבריו אלה של ליברמן אינם אלא שקר מוחלט. הוא אף הוסיף וקבע כי זו אינה הפעם הראשונה בה מתבטא ליברמן בחוסר אמת. "זו פעם ראשונה שהוא שיקר?", שואל ביטן.

"הוא תמיד עושה מניפולציות שיהיו לטובתו. אי אפשר לבנות על ליברמן", קובע ביטן ומבהיר כי כעת יש להתייחס לליברמן כאיש אופוזיציה לכל דבר וטעתה השרה רגב כאשר סמכה על דיברתו בסוגיית התמיכה בחוק הנאמנות בתרבות. "כשהוא בקואליציה הוא אומר דבר אחד וכשהוא באופוזיציה הוא אומר דבר אחר. הוא עושה מה שטוב לו ללא קשר לאידאולוגיה. לא צריך לסמוך עליו ומירי רגב סמכה עליו", אומר ביתן.

יצוין כי ביטן מבקר את האופן בו ניהלה השרה רגב את מסיבת העיתונאים בה תקפה את השר כחלון. לדבריו כאשר ראש הממשלה מעוניין להשאיר את הקואליציה על כנה היה על השרה רגב להתאפק ולא לעורר סערה פנים קואליציונית ולקומם על החוק את מפלגתו של כחלון יותר מכפי שהיה עד כה. "היום צריך להרגיע והמתקפה על כחלון מיותרת".