איילת שקד
איילת שקדצילום: רפי דלויה

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (ג') להתפתחויות בקואליציה ואמרה כי יש לבצע כמה שינויים בחוק הגיוס לפני אישורו בכנסת.

"צריך לעשות מספר שינויים בחוק ואז אפשר להעביר אותו. גם אם לא נצליח, הממשלה לא תיפול כתוצאה מכך. יופעל חוק שירות ביטחון רגיל והצבא יצטרך להחליט איך הוא מתמודד עם בחורי הישיבה", אמרה בראיון לרדיו 'קול ברמה'.

לדברי שקד, המדינה תפנה היום לבג"ץ לבקשת הדחייה. "הפניה לבג״ץ תעשה היום, נבקש ארכה עד סוף מושב החורף במטרה לנסות ולפתור את משבר חוק הגיוס. אנחנו לא מנסים להתחמק מהמטלה, רק צריכים למצוא רוב לנוסח חוק מוסכם".

בדבריה תקפה שקד בחריפות את ח"כ אביגדור ליברמן שהתפטר מתפקידו. "ליברמן היה שר ביטחון במשך שנתיים וכשל בתפקידו, על מנת שלא להיות מזוהה עם הכישלונות, הוא בחר לעזוב את המשרד. אנחנו נותרנו בממשלה מתוך אחריות ציבורית".

באשר למצב הקואליציה אמרה שקד כי "יש לנו קואליציה של 61 ח״כים, אבל יש בעיות בליכוד ובכולנו. ראשי המפלגות צריכים לקרוא לסדר את חברי הכנסת הסוררים ואז לא נצטרך לבקש טובות מאף אחד".

השרה התייחסה גם למשבר בתוך הבית היהודי ואמרה כי "האיחוד הלאומי מנסים להפעיל עלינו לחץ שבעיני הוא לא הגון. בדרישות שלהם אין שום מהות, רק פוליטיקה. יש קולות אצלנו שחושבים שכדאי לרוץ בנפרד, אני סבורה שכדאי לרוץ יחד".

כינוס האיחוד הלאומי
כינוס האיחוד הלאומיצילום: דוברות

דברי של שקד נאמרו בעקבות התנאים של מפלגת האיחוד הלאומי לריצה משותפת עם מפלגת הבית היהודי.

במפלגתו של השר אורי אריאל דורשים שהרשימה הבאה לכנסת תורכב מיחס של 1/3: נציג "האיחוד הלאומי" אחרי כל שני נציגים של "הבית היהודי". כמו כן הם דורשים לקבל חופש הצבעה בענייני דת ומדינה, חברות של יו"ר המפלגה בהנהלת ראשי הקואליציה ושותפות מלאה בקמפיין הבחירות.

השר אורי אריאל: לא מפרקים סיעה ימנית