נתניהו עם נשיא צ'אד
נתניהו עם נשיא צ'אדצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא בקרוב לצ'אד ויכריז עם נשיא צ'אד, אידריס דבי, על חידוש רשמי של היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

הבוקר (שלישי) נועד נתניהו עם דבי, הנמצא בישראל בביקור היסטורי, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. השניים דנו באיומים המשותפים ובמאבק נגד הטרור.

נושאים נוספים שעלו לדיון כללו את הגברת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי החקלאות, הלוחמה בטרור, הגנת גבולות, טכנולוגיה, אנרגיה סולרית, מים ובריאות.

‏״אני אצא בקרוב לצ'אד ואכריז שם עם נשיא צ׳אד, אידריס דבי, על חידוש היחסים בין המדינות. צעד היסטורי. אמשיך לחזק את מעמדה הבינלאומי של ישראל״, בישר נתניהו בפייסבוק.

נזכיר כי אתמול הצהיר נשיא צ'אד על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל באופן רשמי בתוך שבועות אחדים.

"הודעתי אתמול שאנחנו נחדש את היחסים הדיפלומטיים בין צ'אד לישראל וזה יקרה בימים או בשבועות הקרובים", אמר דבי בראיון לערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS.

הוא הוסיף, "באנו לכאן הפעם עם תוכנית מדויקת, אין לנו קשר עם ישראל מ- 1972 והמטרה הייתה לחדש את הקשר הזה".

עוד אמר הנשיא דבי כי אם מדינתו תוכל לסייע בחידוש הקשרים בין ישראל לסודן היא לא תהסס. "העולם משתנה מול העיניים שלנו, גם המשברים והמלחמות שהכרנו. אנחנו לא מאחלים את זה לדור של היום ולא לדור העתיד. צ'אד לא מתיימרת להיות הדוברת של אפריקה. צ'אד רק באה לחדש את הקשרים הדיפלומטיים הדו צדדיים אבל אם נוכל לסייע, נעשה זאת".

בסביבתו של ראש הממשלה מקווים שחידוש היחסים עם צ'אד וחימום היחסים עם עומאן, יסייע בניסיונות לכונן יחסים דיפלומטיים גם עם מדינות ערביות ומדינות מוסלמיות באפריקה, ביניהן בחריין וסודאן.