תודה לך, המורה מנוחהאיתמר לוי

חמישים שנה עברו מאז למדה ציפורה וישצקי בכיתתה של מנוחה סגל, "המורה מנוחה" כפי שהיא נקראת עד היום בפי תלמידותיה.

ציפורה הגיעה השבוע לבית הספר "בית רבקה" בכפר חב"ד, שם התחנכה כילדה וכעולה חדשה, כדי לפגוש את מנוחה בת ה-84 ולהודות לה באופן אישי בשם כל תלמידות הכיתה.

השתיים הנרגשות התחבקו והעלו זכרונות מאותם ימים. ציפורה בת ה-75 הקריאה מכתב שכתבה בשם בנות הכיתה: "לכבוד מורתי הבלתי נשכחת, המורה מנוחה, שלום וברכה. עברו למעלה מיובל שנים ואת עדיין עבורי ועבור כל בנות כיתתי 'המורה מנוחה'.

''היינו אז ילדות בנות 12-13, בנות להורים פליטים שלא מכבר עלו מרוסיה לאחר תלאות מלחמת העולם השנייה והחלו לבנות בארץ את חייהם מחדש. בבית דיברנו יידיש, לא הכרנו שום משחק מלבד כדור, גם כפר חב"ד היה בראשית שנותיה, גם בית הספר היה עדיין בחיתוליו, היו לנו מורות טובות ומסורות אבל את היית עבורנו מורה לחיים.

"היית עבורנו מחנכת וחברה, הענקת יחס אישי לכל אחת מאיתנו. לא נשכח איך הזמנת אותנו לביקור ופתחת בפנינו את ביתך ברחוב הלל הזקן 10 בתל אביב.

"היום לאחר עשרות שנים דמותך עומדת מול עיננו וממשיכה להקרין ולהאיר. שירי ארץ ישראל שלימדת אותנו הפיחו בנו אהבה לארץ ישראל, ארץ הקודש, והצלילים מתנגנים בליבנו עד היום. לימדת אותנו ישעיהו ועד היום אני שומעת את קולך הנעים שבו את קוראת בפנינו את 'נחמו נחמו עמי'.

"העמקת בנו את האמונה בבורא עולם והפחת בנו את הציפייה לימות המשיח. בשמי ובשם כל חברותיי, תודה לך המורה מנוחה, תודה לך מורה יקרה. אנחנו מאחלות לך אריכות ימים ושנים טובות מתוך בריאות, נחת, שמחה והרחבה'', עד כאן לשון המכתב.

המפגש המרגש בין ציפורה למנוחה התקיים במסגרת "יום המורה 2018" שיצוין ביום חמישי הקרוב זו השנה השישית ברציפות, במטרה להוקיר ולהביע הערכה למורים ולאנשי החינוך על פועלם.

בכל הארץ יתקיימו חגיגות שונות בבתי הספר בסימן "פשוט להגיד תודה". תלמידי מערכת החינוך יכינו לעובדי ההוראה מחוות מגוונות הכוללות ארוחות מפנקות, שיעורי יוגה, מסאז'ים, מכתבי תודה מתלמידים בהווה ובעבר, ועוד מאות יזומות מיוחדות שיתקיימו בבתי הספר ובגנים.

בעשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ יחגגו את ''יום המורה'' על ידי ביקור של ראשי הרשויות בבתי הספר, כרזות ברכה שייתלו ברחבי העיר ובחלוקת שי צנוע למורים.