פסטיבל דוקואביב בירוחם
פסטיבל דוקואביב בירוחםצילום: יח"צ

הנגב פורח עכשיו ולא רק עם פרחי הסתיו. בשבוע הקרוב יתקיים פסטיבל דוקאביב נגב בירוחם וגם בערד, מצפה רמון, חורה ודימונה.

בפסטיבל השנה יוקרנו סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם, מפגשים עם יוצרים, הופעות, הצגות לילדים, סדנאות ועוד. דוקאביב הוא פסטיבל הקולנוע הגדול בתל אביב והיחיד בארץ המוקדש לקולנוע דוקומנטרי.

טל אוחנה, ראש המועצה המקומית החדשה בירוחם אומרת שהפסטיבל הפך לעוגן תרבותי מרכזי בעיירה "באמצעותו אנחנו נחשפים בכל שנה מחדש לדמויות המהוות השראה אנושית גדולה, ואשר סיפורן היה חבוי מהציבור. לאורם של נרות החנוכה, הפסטיבל יביא עימו חוויה זהותית, שורשית, מגוונת ורבת תרבויות, לכל המשפחה. עקבו אחר התוכנייה ומקומות ההקרנה המגוונים".

בערב הפתיחה של הפסטיבל יוקרנו בהקרנת בכורה סרטי פרויקט "מראות ירוחם והנגב: פורטרט מקומי". הבציר החדש כולל חמישה סרטים קצרים שנוצרו בסדנה ליוצרים מקומיים, המתקיימת בירוחם זו השנה הרביעית. זהו פרויקט של עמותת דוקאביב, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, אשכול נגב מזרחי ומתנ"ס ירוחם בהנחיית הבמאים רומן שומונוב ומיטל אבוקסיס.

אירועים בולטים נוספים בפסטיבל: הקרנה טרום בכורה לסרט "לבנטינית" של רפאל בלולו, הסרט החדש מסדרת"העבריים" בהפקת יאיר קדר, על הסופרת וההוגה ז'קלין כהנוב, הקרנת "גרוטראלי – שובם של ילד אוכל מפח" ומפגש עם היוצרים מערוץ הכיבוד שיופיעו עם שירים מהסרט וכן הקרנות ואירועים לילדים ולכל המשפחה: הקרנת "להציל את חיות הבר" ומפגש עם במאי הסדרה; "שף פלין" - הסרט על השף הצעיר בעולם; שתי הצגות ילדים של תיאטרון באר שבע;הקרנת בכורה לסרט המצליח "נבחרת הכלבים";וסדנה טכנולוגית לכל המשפחה של בניית מיני-אתר.

כל הפרטים באתר הפסטיבל:www.docaviv.co.il