תמונת אילוסטרציה, אין קשר לידיעה
תמונת אילוסטרציה, אין קשר לידיעהצילום: אייסטוק

סגל ההוראה של פיצר קולג' (Pitzer College) בדרום קליפורניה ביטל את התוכנית שאפשרה לסטודנטים במכללה ללמוד באוניברסיטת חיפה.

מדובר במכללה פרטית למדעי הרוח, אשר אפשרה עד כה לסטודנטים ללמוד באוניברסיטת חיפה במשך סמסטר אחד בסתיו או באביב, במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים.

הסגל גם גינה את נאמני המכללה, משום שהתנגדו לדרישה מוועד הסטודנטים, להחרים את ישראל. הסנאט של הסטודנטים החליט בשנה שעברה להחרים חמש חברות ישראליות במסגרת תנועת ה-BDS.

ב-8 בנובמבר החליט הסגל ברוב קולות להשעות את תוכנית חילופי הסטודנטים עד אשר ישראל תפסיק להגביל את הכניסה אליה "על בסיס של מוצא ו/או שיח פוליטי" ועד שישראל תאמץ מדיניות אשר מעניקה ויזות לחילופי סטודנטים באוניברסיטאות פלשתיניות על בסיס שוויוני, בדומה לאוניברסיטאות ישראליות.

פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה, אמר בתגובה: "התאכזבנו לגלות כי הסנאט האקדמי של מכללת פיצר בקליפורניה בוחר להפסיק שיתוף פעולה פורה ורב שנים עם אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטה אשר חרטה על דגלה מצוינות אקדמית, לצד טיפוח סובלנות, גיוון, וקבלת האחר. האירוניה הגדולה היא שמכללת פיצר בחרה להחרים מוסד פתוח וליברלי כמו אוניברסיטת חיפה, חרם הבולם ופוגע באוכלוסיות הסטודנטים שהאוניברסיטה מהווה עבורם שער כניסה לאקדמיה הישראלית.

״המשמעות של חרם אקדמי היא שלילת הדיאלוג ושלילת החופש האקדמי שאנו בישראל מקדשים. על כן אנו מתנגדים לכל חרם, מכל סוג שהוא, ומוקיעים אותו", הבהיר.