סילבנה וחברותיה
סילבנה וחברותיהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה ממשיכה במצוד אחרי החשוד ברצח סילבנה צגאי בת ה-12 מדרום תל אביב שנרצחה על ידי בן זוגה לשעבר של אמא.

שפי פז מהחזית לשחרור דרום תל אביב אומרת לערוץ 7 כי זה לא הרצח הראשון ולא האחרון בקרב האריתראים, "אני לא מופתעת משום דבר, הרוצח מסתובב חופשי אצלנו בשכונות, בתקווה שהוא לא נואש מספיק כדי לפגוע בעוד מישהי. מה שקורה כאן זה מטורף, אנחנו כל הזמן מתריעים שמדובר באנשים אלימים.

"אנחנו רואים אותם יוצאים בלילה, הם שותים והם שיכורים ואלימים והם תוקפים נשים. רק הבוקר קיבלתי הודעה על אשה בת 80 שאתמול הוכתה. לפני חודשיים אריתראי רוצץ גולגולת של אשה יהודייה בנתניה, והיו שישה מקרים של רציחות נוספות. הם אנשים אלימים שמתייחסים לנשים כמו אל אובייקטים. כל אישה ישראלית שמסתובבת אצלם בטריטוריה שלהם היא זונה שאפשר להציע לה הצעות מגונות".

פז תוקפת את הנשים הפמיניסטיות שהרחיקו אותה השבוע מההפגנה למען אלימות נגד נשים, "כאשר אני אומרת על האריתריאים שהם אלימים קוראים לי גזענית. ביום ראשון כשהגעתי להפגנה של הפמיניסטיות ודיברתי על האלימות של גברים מסתננים בדרום תל אביב זרקו אותי מהבמה, הזמינו משטרה ועצרו אותי. הם לא מוכנים להקשיב ולכן הם משתיקים אותנו. עכשיו הכל יוצא החוצה".

לדבריה הדרישה של ''יפי הנפש'' להקים עוד מוסדות רווחה לאריתריאים היא הזויה, כלשונה. "מדברים על כמה הם מסכנים וכמה שהם במצוקה וכמה שצריך לתת להם עוד ועוד רווחה אבל הם מקבלים רווחה. הילדה הזאת היתה מטופלת ברווחה, 14 אחוזים מהנשים במעונות לנשים מוכות בישראל הן אריתריאיות, על חשבון מי זה בא?".